Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی ضمن تبریک اعیاد مبارکه شعبانیه و تبریک انتصاب تولیت جدید گفت: خدمتگزاری به آستان مقدّس حضرت امام رضا علیه السلام افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.

وی افزود: این بارگاه محلّ نزول فرشتگان و مختلف الملائکة و محل التجاء پیامبران الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افتخار بزرگ و مقدّس را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسألت دارم که در این آستان فرشته پاسبان، موفق باشید و بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت علیهم السلام به کار بگیرید.

وی به اشعار قاآنی شاعر شیعی در حرم مطهّر که با خط بسیار زیبا روی سنگ‌های داخل حرم مطهر نوشته شده و از شاهکار‌های شعر فارسی اشاره کرد و افزود:همچنین اشعار خالد نقشبندی عالم اهل سنت درباره آن حضرت یکی از بهترین اشعار است که درباره آن حضرت سروده شده است.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به جایگاه ویژه حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) در جهان اسلام عنوان کرد: حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) همیشه مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بوده و بسیاری از شعرای شیعه و اهل سنّت برای مقام والای آن حضرت، اشعاری دارند که از بهترین سروده‌ها است.

وی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود اضافه کرد:کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از گنجینه‌های بزرگ دینی جهان اسلام است. حقیر در دوران جوانی که به مشهد مقدّس مشرف می‌شدم همه روزه به کتابخانه می‌رفتم و با اجازه رئیس وقت کتابخانه از کتاب‌های نفیس و گرانسنگ و منحصر به فرد آن استفاده می‌کردم. در بعضی از این کتاب‌ها، نکات مهمی است که باید آن‌ها را به عالمان دین و کتاب‌دوستان معرفی کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به اهمیت موقوفات آستان قدس تصریح کرد: موقوفات آستان قدس بسیار مهم است. بعضی از وقف‌نامه‌های آنجا، خودش تاریخ است و از نظر محتوا و ادبیات در اوج کمال و ادب است. سعی کنید نسبت به اصل موقوفات به بهترین وجه ممکن نیّات واقفان رعایت شود و امور شرعی و مذهبی در این مورد به طور کامل مراعات شود.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان، ضمن مسألت توفیق برای حجت الاسلام مروی ابراز کرد: این فرصت بسیار مغتنم است که شما باید شاکر خداوند متعال و قدردان این نعمت بزرگ باشید. ان‌شاء الله بتوانید خدمتگزاری موفّق برای این آستان مقدّس و برای زائران و مجاوران آن امام رئوف و مهربان باشید.

تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان ارائه داد.

انتهای پیام/ح

تاکید آیت الله صافی بر توجه به موقوفات آستان قدس رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی