Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@12:39:40 GMT

مبارزه با قاچاق در رونق تولید مهم است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۱۵۶

به گزارش ایلنا از ساری ، کامران اصغری در نشست صمیمی و هم اندیشی نهاد های کارگری ،بازنشستگی و کارآفرینی مازندران با نظارت مسئولین ذیربط دولتی ، همدلی و وفاق را لازمه شکوفایی و استقلال کشور دانست و اظهار کرد: برای اینکه هیچگونه وابستگی به بیگانگان نداشته باشیم؛ ضرورت دارد در سال 98 با تاسی از فرامین رهبری به وفاق و همدلی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها نکته ی مهم که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند این است هر جا که نفاق باشد شکست نیز وجود دارد،بنابراین برای سربلندی کشور باید همدل باشیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تمامی شعارهایی که مطرح شد علاوه بر وفاق و همدلی بر اشتغال و اقتصاد هم تاکید شده است؛ این یعنی ما در اقتصاد مشکلات خاص داریم که بایستی به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: حداقل دستمزد کارگران به نسبت سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته اما به نظر می رسد همچنان نیاز های حداقلی کارگران تامین نشده است از طرفی هم  مشکلات کارآفرینان و کارفرمایان نیز مشهود است.

اصغری افزود: تا زمانی که عرضه و تقاضا منطقی نشود این مشکلات همچنان وجود دارد در چنین شرایط که با تحریم دشمنان مواجه هستیم باید با همدلی و وحدت به رونق تولید دست پیدا کنیم .

وی خاطرنشان کرد: دولت چون شرکای اجتماعی خود را بالانس می کند شرایط کارگران و کارفرمایان را همزمان به درستی درک می کند.

اصغری گفت: باید بدانیم  که چه عواملی موجب می شود که رونق تولید ما شکل بگیرد و اینکه بپذیریم برخی از مشکلات ما داخلی است و نباید این مشکلات را به دشمنان نسبت بدهیم .

وی ادامه داد: اگر موانع قانونی در تولید وجود دارد باید با راه حلی مناسب آن را مرتفع کنیم که برای انجام آن نیز گاهی نیاز است قانون اصلاح و قوانین دست و پاگیر از بین برود.

اصغری تصریح کرد: گاهی هم نیاز داریم برای ارتقای رونق تولید سیستم بانکداری خودمان را اصلاح کنیم در برخی کشورها سیستم بانکداری آنان در کنار تولید است در صورت مشکل به واحدهای تولیدی کمک رسانی می کند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر قرار است رونق تولید ما شکل بگیرد مشکلات ما بایستی در داخل کشور حل شود که نمونه آن قاچاق کالاست ؛تولیدات در واحدهای تولیدی ما اتفاق می افتد اما متاسفانه برخی باندهای متخلف همان کالاها را وارد می کنند و به تولیدات کشورمان آسیب می رسانند.

وی مبارزه با قاچاق را در رونق تولید مهم دانست و افزود: ما هنوز نتوانستیم مزیت های کشورمان را برجسته کرده و به آن بپردازیم مانند کشاورزی،گردشگری که توجه به این دو حوزه رونق تولید ما را افزایش می دهد.

اصغری ادامه داد: اگر جوانان را با وام کم بهره به سمت این مزیت ها سوق بدهیم بی شک تولید کشور و حتی استان ما رونق پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه های تولید و شناخت دقیق بازار در ارتقای کیفیت تولید موثر است اگر چه عدم بازار تولید از ضعف های بزرگ ما در رونق تولید است.

اصغری یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در سال 89 در قانونی اعلام کرد که تمام شهرداریها موظف به تهیه  بازار برای عرضه تولیدات استان های خود هستند،اما این اتفاق محقق نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم یک قانون بومی وضع کنیم ادامه داد: قوانین مزاحم باید ملغی شود.

اصغری به سیل اخیر و درگیری 12 استان در این بحران اشاره کرد و افزود: حضور استاندار مازندران در کنار سیل زدگان قوت قلب برای مردم بوده است .

وی گفت: بحران در همه کشورها وجود دارد اما مدیریت کردن آن نیاز به مهارت کافی دارد ،نمی توان خسارت ناشی از سیل را به چند موضوع ربط داد چرا که همه ما کوتاهی کردیم و نتوانستیم این نعمت خدادادی را به نفع جامعه مهار کنیم.

اصغری تصریح کرد:بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در این مدت کمک های نقدی و غیر نقدی منهای کمک های فنی  ،کادر درمان به سیل زدگان داشتیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت قاچاق قلب کار و رفاه اجتماعی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم