Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:42:41 GMT

عبدالفتاح السیسی برای بقا در قدرت تا سال ۲۰۳۰ تلاش می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۳۳۰

عبدالفتاح السیسی برای بقا در قدرت تا سال ۲۰۳۰ تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی تحت عنوان «عبدالفتاح السیسی با کمک اعضای خانواده خود سعی دارد تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی بماند» نوشت: فرزندان عبدالفتاح السیسی در اداره کشور مصر مشارکت دارند و در این مدت سعی می‌شود اصلاحات قانون اساسی برای ابقای سیسی در قدرت تا سال ۲۰۳۰ صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: برخی اعضای پارلمان مصر نهادهای مدنی با اصلاحات قانونی برای ابقای عبدالفتاح السیسی در قدرت تا سال ۲۰۳۰ مخالف هستند و آن را آخرین میخ بر تابوت انقلاب ۲۵ ژانویه می‌دانند، انقلابی که هدف آن خارج کردن قدرت از دست ارتش و نظامیان بود. السیسی در سال ۲۰۳۰ هشتاد و هفت ساله خواهد بود!

در ادامه گزارش قید شده است که در انقلاب ۲۵ ژانویه تلاش شد مانع از موروثی شدن قدرت در خاندان حسنی مبارک و واگذاری قدرت پس از مبارک به جمال پسر وی شود. حال «محمود السیسی» پسر عبدالفتاح السیسی نیز که یک سرهنگ در دستگاه اطلاعات مصر است بر کمیته غیر دولتی که مأموریت آن نظارت بر روند تصویب اصلاحات قانون اساسی است اشراف دارد.

در این گزارش گفته شده است: دیگر پسر عبدالفتاح السیسی به نام مصطفی نیز در دستگاه کنترل و نظارت اداری فعالیت دارد و پیش از این نقش عمده‌ای در توسعه قدرت ارتش و نظامیان در سیستم اداری مصر ایفا کرده است.

در ادامه آمده است: حسن، سومین پسر عبدالفتاح السیسی به عنوان مهندس در یکی از شرکت‌های نفتی مشغول است و اخیراً نیز به دستگاه اطلاعات مصر پیوسته است. بسیاری از منتقدان هنگام روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در قدرت و برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ پیش بینی کرده بودند که وی پس از به قدرت رسیدن در راستای اصلاحات قانون اساسی و موروثی کردن قدرت تلاش خواهد کرد.

کد خبر 4591330

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر انقلاب 25 ژانویه مصر حسنی مبارک محمد مرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فلاحی دوست ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از طریق تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی، بامداد پنج شنبه ششم اردیبهشت، غرق شدن یک زن در رودخانه بشار منطقه تل گاه جاده اصفهان گزارش شد.

وی بیان داشت: تیم امداد و نجات دنا فوراً به منطقه اعزام شدند و شروع به جست و جوی فرد غرق شده کردند.

فلاحی دوست تصریح کرد: امدادگران پس از ساعت‌ها تلاش جسد بی جان این فرد را پیدا کردند.

وی افزود: روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه نیز یک مورد غرق شدگی کودک چهار ساله در مسیر رودخانه خرسان به بشار گزارش شد.

کد خبر 6088492

دیگر خبرها

  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد