Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای سوم شهر یزد گفت: رای 6 نفر برای انتخاب شهردار کم است و نمی تواند قوت و قدرت شهردار را به دنبال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ سید علی محمد میرحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با انتخاب داور نظری اردبیلی به عنوان شهردار یزد توسط شورای شهر اظهار کرد: از آنجایی که شناخت عمیقی از داور نظری اردبیلی ندارم، نمی‌توانم در مورد شخص ایشان نظر دهم؛ اما آنچه مسلم است، همیشه نظرم این بوده که شهردار باید بومی بوده و شناخت دقیقی بر فرهنگ و آداب اجتماعی مردم، نیازها و گرایشات آن‌ها و حتی نیاز و روحیات هر محله باید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این به معنای ناتوانی شهردار غیربومی در انجام وظیفه‌اش نیست؛ اما معتقدم بومی بودن شهردار و داشتن شناخت دقیق از شهر و مردم آن می‌تواند به روند موفقیت در شهرداری کمک شایانی کند.

رییس شورای سوم شهر یزد با بیان اینکه رای 6 نفر برای انتخاب شهردار کم است و نمی تواند قوت و قدرت شهردار را به دنبال داشته باشد، اذعان کرد: یک رای شناور می تواند شهردار را به چالش بکشاند؛ دقیقا مسئله آقای وکیلی در زمان شورای سوم شهر یزد پیش خواهد آمد؛ 6رای شکننده بوده و ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

تفکر جناحی می تواند تمام عملکرد آن را زیر سوال ببرد

وی در رابطه با عملکرد شورای پنجم شهر یزد خاطرنشان کرد: معتقدم که شورای پنجم از لحاظ فنی و تخصص از قدرت بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار است؛ یکی از اقدامات خوب شورای پنجم انتخاب اولشان آقای جمالی نژاد به عنوان شهردار بود.

رییس شورای سوم شهر یزد تصریح کرد: اگر تفکر جناحی بر شورا حاکم نشود خوب است؛ تفکر جناحی آفت شورا بوده و می‌تواند تمام عملکرد آن را زیر سوال ببرد.

میرحسینی ادامه داد: اگر شورایی‌ها به سمت جناح بروند نمی توانند آنچه مردم انتظار دارند را برآورده کنند؛ نمی گویم عملکرد شورا خوب نبوده است اما در حد انتظار هم نبوده است.

هرکس شهردار شود نمی تواند برنامه ریزی درستی انجام دهد

وی اذعان کرد: هرکس شهردار شود نمی تواند برنامه‌ریزی درستی انجام دهد؛ چرا که زمان زیادی باقی نمانده است و کمتر از 2سال تا پایان عمر شورا داریم.

میرحسینی افزود: تجربه نشان داده است که معمولا طی یکسال آخر شورای به سمت کارهای انتخاباتی و رای‌آور خواهد رفت و آن‌طور که باید نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

«پایش شهر»  بر سایر کارها اولویت دارد

رییس شورای سوم شهر یزد گفت: معتقدم در حال حاضر «پایش شهر» بر سایر کارها اولویت دارد؛ «استفاده بهینه از آنچه که موجود است» مسئله‌ای است که باید شورای مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری هم سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: ناگفته نماند که مجلس یازدهم برای اتمام برنامه هفتم توسعه تلاش کرد و تقریبا آماده است تا مجلس دوازدهم آن را پیگیری کند. از طرفی برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جیینی ما، تفاوت در آمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

باهنر درباره آرایش سیاسی در مجلس آینده نیز گفت: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد. فراکسیون اکثریت هم باید زمینه را برای رقابت فراکسیون اقلیت فراهم کند.

همچنین تصمیمات مجلس بالای ۸۰ دردصد غیر جناحی است و ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد؛ اختلاف و رقابت‌های جناحی سرجای خود اما هدف باید در جهت کمک به دولت مستقر باشد تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی مواقع، مجلس رقابت‌های جناحی خود را در همه بخش‌ها توسعه می‌دهد در حالی که این رقابت‌ها اصلا ضرورت ندارد. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: این تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و اگر قرار باشد رقابت‌های غیر ضرور و تخریبی وارد میدان شود، کار متوقف و زیان‌ها زیاد می‌شود. به همین جهت تعامل باید جزو برنامه‌های اصلی دولت و مجلس باشد و بعد از پایان رقابت‌ها باید رفاقت و همگرایی حاکم باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900146

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار