Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعاهای سفیر فرانسه در آمریکا، نوشت که لازم است کشورهای اروپایی مجددا متن برجام را مرور کنند. آفتاب‌‌نیوز : «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تذکر مجدد به اتحادیه اروپا، تاکید کرد که غنی‌سازی اورانیوم ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) ممنوع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «یک تذکر به سه شریک اروپایی ما در برجام؛ هیچ ممنوعیتی برای غنی‌سازی اورانیوم ذیل برجام، اِن‌پی‌تی یا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد. نه اکنون، نه در سال ۲۰۲۵ و نه پس از آن».

وی در واکنش به اظهارات سفیر فرانسه در آمریکا تاکید کرد: «برای شرکای اروپایی (ما) مفید است سندی را که خود امضا کرده و به دفاع از آن متعهد شدند، یک بار دیگر واقعا مطالعه کنند».
«جرارد آرو» سفیر فرانسه در واشنگتن روز گذشته درباره آینده برجام در صفحه شخصی توییتر خود ادعا کرده بود که با انقضای تاریخ توافق هسته‌ای، ایران دیگر نمی‌تواند غنی‌سازی داشته باشد. 
این اظهارات سفیر فرانسه با واکنش سریع ایران روبرو شد. سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات عنوان کرد که «اگر توییت‌های جرارد آرو موضع فرانسه باشد، در آن صورت ما با نقض عمده هدف و مقصود برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت روبر هستیم. لازم است که پاریس فورا شفاف‌سازی کند، در غیراینصورت ما به نحو مقتضی اقدام می‌کنیم.»
ساعاتی بعد هم «فیلیپ تیه بو» سفیر جدید فرانسه در تهران تنها دقایقی پس از تحویل رونوشت اعتبارنامه‌اش به وزیر خارجه ایران، احضار شده و مراتب اعتراض ایران به او ابلاغ شد.
بعد از اینکه ادعاهای آرو منجر به بروز تنش دیپلماتیک بین تهران و پاریس شد، این دیپلمات فرانسوی توییت‌های جنجالی خود را پاک کرد.
منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر خارجه محمد جواد ظریف اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • اولین واکنش یحیی گل‌محمدی به پیشنهاد تراکتور؛ هیچ منعی ندارم ولی...