Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:38:05 GMT

یک روستا در جنوب خراسان رضوی تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۳۰۳

یک روستا در جنوب خراسان رضوی تخلیه شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مجتبی شاکری فرماندار خلیل آباد واقع در در جنوب غرب مشهد  گفت : سال‌ها پیش بند خاکی در این منطقه ساخته شده است، اما بخاطر وجود تپه و ماهور در اطراف روستا لاجرم آب به سمت این روستا هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط که با سرریز شدن همزمان بند خاکی همراه شد وضعیت خطرناک ارزیابی شده است و بر این اساس، ساکنان شورآباد به روستای جعفرآباد انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار خلیل آباد همچنین گفت: تاکنون ۸۷ میلیمتر بارش در ایستگاه مهدی آباد این شهرستان ثبت شده که بیشترین حجم در خلیل آباد است. حجم بارش که همچنان ادامه دارد در شهر خلیل آباد طی این مدت ۳۴ میلیمتر بوده است.

وی افزود: تداوم حجم بالای بارش هم اینک سبب آبگرفتگی در روستا‌های کویری شهرستان خلیل آباد از جمله مهدی‌آباد و برخی معابر و منازل در روستای سعدالدین شده است.

شاکری ادامه داد: برخی جاده‌ها نیز بخاطر جریان سیلاب و فقدان امکان رفت و آمد از جمله مسیر اصلی شهر بردسکن به بجستان محدوده تقاطع شفیع آباد، جاده فرعی کاهه - جعفرآباد محدوده آبنمای کاهه و روستای مهدی آباد و نیز مسیر فرعی حسین آباد - نقاب تا اطلاع ثانوی بسته هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستا‌ها هستند.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا ۲۷ فروردین ادامه دارد.

بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستان‌های کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارت‌ها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی ده‌ها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد. ۱۲ نقطه نیز در سطح شهر سبزوار دچار فرونشست شده است.

همچنین تاکنون هفت سد در این استان سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی بخاطر حجم بارش‌ها شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.

انتهای پیام / ا

بارش ها در استان خراسان رضوی  ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس راهور اعلام کرد: شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم.

ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی