Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:55:29 GMT

۱۷۸ طرح هادی امسال در روستاهای استان قزوین اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۳۳۳

۱۷۸ طرح هادی امسال در روستاهای استان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر گونجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده اولویت‌های سال جاری را نیز بیان کرد.

گونجی تصریح کرد: بیش از یک هزار طرح در ۶۵۸ روستای استان تهیه شده که برای آن ۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با اختصاص ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نسبت به تهیه و بازنگری ۱۰۷ طرح هادی روستایی در استان در سال گذشته اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از مجموع ۸۴۳ روستای استان طرح هادی در ۳۸۶ روستا اجرا شده که ۶۵ طرح به پایان رسیده است.

صدور ۶۲ هزار و ۶۰۰ سند روستایی

در خصوص صدور سند روستایی نیز تاکنون ۵۶ هزار و ۵۰۰ سند در روستاها و ۶۱۰۰ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است که به طور متوسط سالانه دو هزار واحد مسکونی سند دار می‌شود.

گونجی گفت: در اجرای عملیات جابجایی روستاها تاکنون ۵۳۰۰ قطعه زمین در مناطق تحت پوشش از جمله سیاهپوش، آلتین کش، الموت و چند روستا در بویین زهرا واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: از محل سهمیه قیر رایگان ۸۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت در ۱۹۶ روستا انجام شده و امسال نیز ۴۵۰ هزار مترمربع روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۳۰ روستا انجام می‌شود.

گونجی اظهار داشت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز شده و از سهمیه ۴۴۰۱۵ واحد با اختصاص ۴۸۲ میلیون تومان عملیات بهسازی ۲۷ هزار و ۲۱۵ واحد به پایان رسیده است.

احداث مسکن برای افراد کم درآمد

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم بنیاد مسکن احداث واحد برای اقشار کم درآمد است که سهمیه استان ۳۱۸ واحد است که در سال قبل ۱۷۰ واحد ساخته شد و امسال هم ۲۸۰ واحد احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: برای دریافت تسهیلات احداث مسکن ۱۰ هزار و ۲۷۰ نفر به بانک معرفی شدند و ۹ ۲۴۳ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شد.

گونجی بیان کرد: امسال نیز در این زمینه ۲۸۰ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: همچنین ۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان وام قرض الحسنه در قالب ۱۵ هزار و ۷۲ فقره به افراد پرداخت شده است.

فعالیت ۳۰ دفتر نظام فنی روستایی

گونجی اظهار داشت: برای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تاکنون ۳۰ دفتر نظام روستایی با استقرار ۶۶ کارشناس فعال شده است.

وی افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در استان کرمانشاه و شهرستان گیلان غرب تعداد ۲۰۹ روستا با ۳ هزار و ۹۷۷ واحد مسکونی احداثی و ۱۱ هزار واحد تعمیری تحت پوشش قرار گرفت که استان قزوین بازسازی ۵ هزار و ۴۵۶ واحد را برعهده گرفت.

گونجی گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته به این طرح ۳۳۰ میلیون تومان است که ۲ هزار و ۷۹۷ واحد توسط بنیاد مسکن قزوین تکمیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآور شد: همچنین بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله‌های آوج، آبگرم، رودبار الموت و تاکستان با اختصاص ۹۴ میلیارد تومان تعداد ۱۹ هزار و ۵۲۲ واحد توسط این بنیاد بازسازی شد.

وی اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه مشترک نسبت به احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول استان قزوین به تعداد ۱۰۵ واحد اقدام شده است.

گونجی بیان کرد: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در ۱۴ روستای هدف گردشگری اجرایی شد که اعتبار اختصاص داده شده ۴۳۲ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی دارای بافت با ارزش روستایی دو طرح با ۶۷۴ میلیون تومان اعتبار عملیاتی شده است.

استقرار در مناطق سیل زده لرستان

گونجی در ادامه گفت: پس از وقوع سیل در لرستان اکیپ‌های کارشناسی بنیاد مسکن از ۱۲ فروردین در شهرستان دلفان و نورآباد مستقر شدند تا برای ارزیابی خسارات ناشی از سیل دو شهر و ۴۴۳ روستا اقدام کنند.

وی بیان کرد» تعهدات ما در زمینه واحدهای احداثی و تعمیراتی است که پیش بینی می‌شود تا ۳ هزار واحد را شامل شود.

گونجی اظهار داشت: برای کمک رسانی به مناطق سیل زده لرستان تعداد ۲۵ دستگاه ماشین آلات با ۶۰ نیروی انسانی به نورآباد لرستان اعزام شده‌اند که ۳۰ ارزیاب به مدت ۱۰ ماه در منطقه مستقر خواهند شد که تعداد ۱۴۵۰ واحد احداثی و ۲۸۰ واحد تعمیری تحت پوشش بازسازی این بنیاد قرار گرفته است.

۴۷ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده است

وی در ادامه در خصوص نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی هم گفت: از مجموع ۹۴ هزار واحد روستایی تاکنون ۴۷ هزار مسکن نوسازی و مقاوم سازی شده که ۵۰ درصد آنها را شامل می‌شود.

۳۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن

گونجی همچنین اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان بنیاد مسکن بیش از ۳۹ میلیارد تومان است که ۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که اولویت‌های امسال اجرای طرح‌های هادی در همه روستاها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

کد خبر 4591412

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن استان قزوین طرح هادی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود