Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین شرکت حمل و نقل به کمک هواپیماهای بدون سرنشین در شهر کانبرای استرالیا مجوزهای لازم برای فعالیت خود را دریافت کرد.

 

این شرکت که «Project Wing» نام دارد و همچون گوگل از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت است، در ۱۸ ماه گذشته آزمایش‌های مربوط به تحویل نوشیدنی، مواد غذایی، دارو و محصولات غذایی محلی به کمک پهپادها را انجام داد و در نهایت روز سه‌شنبه مسئولان بخش حمل و نقل هوایی استرالیا مجوزهای آغاز به کار رسمی آن را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه‌ای که به مناسبت آغاز به کار این شرکت صادر شده، آمده است که امنیت فعالیت این پهپادها، سیستم مدیریت ترافیک آنها، تعمیرات، چگونگی هدایت پهپادها و چگونگی اجرای عملیات، همگی آزمایش و ارزیابی شده‌اند و این نتیجه این بوده که کار این پهپادها «برای مردم همچنین هواپیماها و دیگر تجهیزات موجود در هوا، هیچ خطری ندارد».

 

با این وجود برای فعالیت این پهپادها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است از جمله ممنوعیت نزدیک شدن به جاده‌های اصلی و حفظ حداقل فاصله با مردمی که روی زمین هستند.

 

انتظار می‌رود که کار تحویل بار توسط این پهپادها از چند هفته دیگر آغاز شود و در اولین مرحله دست‌کم ۱۰۰ خانه در حومه کانبرا را پوشش دهد.

 

بر اساس برآوردها، فعالیت این شرکت سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار به درآمد شرکت آلفابت خواهد افزود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد