Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:01:34 GMT

69 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف یزد رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۸۹۱

69 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف یزد رسیدگی شد

یزد - ایرنا- معاون دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: در سال 97 در مجموع 69 هزار و 44 فقره پرونده برای رسیدگی به شوراهای حل اختلاف استان وارد و رسیدگی شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این دادگستری، محمدرضا حداد در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف افزود: در این مدت 69 هزار و 590 فقره پرونده مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته پنج هزار و 654 فقره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف ادامه داد: در سال گذشته 29 هزار و 807 فقره پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 30 هزار و 840 فقره مختومه شده و هم اکنون موجودی این واحدها هشت هزار و 414 فقره است.
این مسئول، کیفیت آرای صادره را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در مجموع تنها 2 هزار و 758 فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد 242 فقره از آراء نقض شده و 2 هزار 19 فقره تایید شده است.
حداد از میزان صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده های وارده 47 هزار و 373 فقره از پرونده ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان 13 هزار و 152 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.
وی با اشاره به گرفتن رضایت در پرونده قصاص نفس در طول سال گذشته گفت: جلوگیری از اجرای حکم قصاص در 7 فقره پرونده و تلاش در راستای صلح و سازش در این پرونده ها را می توان از شاخص ترین اقدام ها برشمرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف یزد این استان را پیشرو در مکانیزه کردن شوراها اعلام کرد و گفت: با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری تمام شعب زیر پوشش به سیستم رایانه تجهیز و بستر های استفاده از تکنولوژی های روز را فراهم آورده است.
حداد به راه اندازی و تقویت شعب این شورا در زندان ها خبر داد و افزود: در گذشته تنها یک شعبه در مجموعه زندان های استان فعالیت می کرد که اکنون یک شعبه به زندان مرکزی یزد اضافه و یک شعبه نیز در زندان اردکان افتتاح شده است.
وی اشاره ای به تعداد شوراهای حل اختلاف استان یزد نکرد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي حل اختلاف پرونده استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی