Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@14:49:38 GMT

18 هزار نفر بر اثر سیل در لرستان شغل خود را از دست دادند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۷۳۶

18 هزار نفر بر اثر سیل در لرستان شغل خود را از دست دادند

به گزارش ایرنا، علی آشتاب روز دوشنبه در جلسه شورای رفاه مشترک بین استان همدان و لرستان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: بخش عمده ای از اشتغال استان بر اثر آسیب های ناشی از سیل از بین رفته بطوریکه تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از 6 هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و 500 واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و 335 واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد 85 واحد صنعتی آسیب دیدند.
آشتاب همچنین گفت:تاکنون 76 هزار قلم کمک از سراسر کشور و بخصوص استان همدان برای کمک به زلزله زده های استان رسیده که بخشی از این کمک ها تحویل داده شده و بخشی نیز در حال بسته بندی و ارسال است.
وی تصریح کرد: اکنون نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده تامین شده و مردم نیازهای جدیدی دارند که از جمله این وسایل شامل وسایل منزل، وسایل آشپزخانه و پخت و پز، سیستم های خنک کننده شامل پنکه و کولر، البسه، فرش، موکت، زیرانداز، گلیم است.
آشتاب گفت: بیش از یکهزارو200 روستا در مناطق سیل زده دچار آسیب های جدی شده اند.

**اداره کل کار همدان آمادگی کامل در کمک به مناطق سیل زده را دارد
احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: این استان از آمادگی کامل برخوردار است و با همکاری لرستان، بیشترین کمک و مشارکت در تامین نیازهای مردم مناطق سیل زده را دارد.
وی در جلسه شورای رفاه مشترک بین لرستان و همدان اظهار داشت: دستگاه ها و بخش های مختلف زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار ور فاه اجتماعی می توانند بطور شفاف نیازمندی های خود را در کمک به مناطق سیل زده عنوان کنند تا با همکاری دستگاه متناظر با آن در همدان نسبت به تامین آنها اقدام شود.
توصیفیان با تاکید بر تداوم کمک ها در مناطق سیل زده لرستان گفت: بعد از هر حادثه ای در زمان طلایی ایتدای وقوع آن حادثه که مردم بیشترین احساسات و تمایل به مشارکت و رفع مشکلات مردم آسیب دیده را دارند باید نهایت استفاده را داشت.
وی افزود: در این شرایط باید ارزیابی از نیازهای مردم در بخش های مختلف داشت و آن نیازهای اساسی که مورد مطالبه مردم است را جمع بندی و بطور شفاف عنوان کرد.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
1920/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل تعاون کار و رفاه اشتغال سیل فرش مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند

فرماندار همدان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: بنا بر فرمایش امیرالمومنین در نهج البلاغه، مردم عماد دین هستند و ستون دین و ستون خیمه سیاست بدون حضور مردم ایستادگی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به حضور مردم در عرصه‌های مختلف یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی بوده و حضرت امام (ره) از زمانی که نهضت را شروع کرد و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای نظام اسلامی بوده توجه به حضور مردم داشتند.

وی حضور مردم را مهم و اثرگذار دانست و افزود: اکنون هم اگر احساس می‌شود که گاه دشمن با سیاه نمایی و ناامیدسازی قصد دارد مردم از میدان اصلی انقلاب کنار بروند، به دلیل آگاهی از نقش مؤثر مردم است.

فرماندار همدان ادامه داد: به همین علت، اگر مردم واقعاً بخواهند از حاکمیت جدا بشوند هزینه و خسارت زیادی برای کشور خواهد بود.

مخفی با اشاره نقش ویژه شوراها در مشارکت‌جویی مردم اضافه کرد: هرچه بررسی کنیم که کجا به سراغ مردم رفتیم تا مردم را در نظام و حکمرانی و کشورداری دخیل کنیم، هیچ جایی به اندازه شوراهای شهر و روستا این امر به منصه ظهور نرسیده است، به همین علت لازم است شوراها تقویت شده و آسیب‌شناسی شوند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم برهه‌هایی در کشور اقتصاد به مشکل تبدیل شده، به دلیل این است که مردم اینجا وارد نشدند، لذا در شعار سال مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت مردم است.

مخفی تصریح کرد: لذا کار شورا را نباید کم اهمیت بگیریم و تجربه بشری هم نشان داده هرجا مردم حضور داشته باشند حکمرانی و اداره جامعه به بهترین وجه و کمترین هزینه انجام می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به آنکه به اندازه کافی قانون در کشور داریم تا گره از کار مردم باز شود، گفت: در این مسیر و در کار شوراها، هرچه قدر بتوانیم از حاشیه کم کنیم و همگرایی و وحدت داشته باشیم با توجه به آیه یدالله مع الجماعه، توجه به قوانین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پیشرفت خواهیم کرد.

کد خبر 750181

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • فرماندار همدان:‌ حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور