Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه استفاده از فرهنگ و هنر در معرفی ارزش ها و اعتقادات، گفت: تاثیرگذاری فیلم ها بسیار زیاد است و استفاده از ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با اشاره به جشنواره نماز و نیایش به روایت تصویر، اظهارداشت: هشتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین به روزهای پایانی خود می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه آثار برگزیده اکران خواهد شد و در اختتامیه این جشنواره از 12نفر برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به معرفی ارزشها و اعتقادات با فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: در خصوص جایگاه نماز روایات بسیاری موجود است اما در این خصوص باید از توان هنرمندان قمی در ترویج نماز استفاده کنیم و این یکی از وظایف فرهنگ و ارشاد قم می باشد.

وی عنوان داشت:در خصوص نماز منبرهای بسیار سخن می گویند اما نمی توان از تاثیر یک فیلم کوتاه گذر کردو این جایگاه فرهنگ و هنر را نشان می دهد.

حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه این جشنواره با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان در به کارگیری ابزارهای هنری برای تولید موضوع های دینی و پرداختن به نماز و نیایش ترتیب می یابد، افزود: در این رویداد فرهنگی، هنرمندانی از سراسر کشور در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: جشنواره نماز و نیایش متناسب با ظرفیت های قم و از جمله مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این استان است که در این راستا جشنواره فیلم و عکس در زمینه نماز و نیایش طراحی و اجرایی شده است.

ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری فیلم ها بسیار زیاد است و استفاده از ظرفیت های هنر موجب جریان سازی و فرهنگ سازی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار، فیلم های یک دقیقه ای موبایلی ویژه تولیدهای استان به بخش های جشنواره افزوده شده است که در فراخوان صورت گرفته در این زمینه شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان بودیم.

حسینی کاشانی گفت: فیلم های یک دقیقه ای ارسالی به این جشنواره پیرامون نماز و نیایش به دلیل اینکه امکان استفاده در فضای مجازی را دارد، فرصتی برای تولید محتوا در فضای مجازی است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پویش هنرمندان و اهالی رسانه ای استان برای کمک به سیل زدگان استان گفت: نهم فروردین ماه، محموله کمک های اهالی هنر قم به آق قلای گلستان ارسال شد.

وی، اعزام هنرمندان برای اجرای برنامه های هنری در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت: هنرمندانی که آمادگی اجرای برنامه هنری در مناطق سیل زده به ویژه مناطق سیل زده لرستان را دارند، آمادگی لازم برای اعزام این هنرمندان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اجرای درست طرح نور موجب امنیت اخلاقی خواهد شد، گفت: این طرح باید به همه بخش‌ها از جمله معابر، شوارع، اماکن ورزشی، مراکز تجاری، تفرجگاه‌ها، سینماها و امثال آن تسری پیدا کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور با اشاره به طرح نور فراجا برای حفظ امنیت اخلاقی گفت: باید فراجا و مسئولان قضایی در تمامی حوزه‌ها به وظیفه قانونی خود در این خصوص عمل کنند و اجرای صحیح طرح نور مستمر و اثربخش باشد.

موحدی با تأکید بر اهمیت اجرای طرح نور و مطالبه آحاد جامعه در اجرای این حرکت گفت: این طرح باید به همه بخش‌ها از جمله معابر، شوارع، اماکن ورزشی، مراکز تجاری، تفرجگاه‌ها، سینماها و امثال آن تسری پیدا کند. اجرای درست و مستمر طرح نور موجب ایجاد احساس آرامش و امنیت اخلاقی خواهد شد.

همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند

دادستان کل کشور همچنین امنیت را یک نعمت الهی دانست و گفت: نفس وجود پلیس در جامعه امنیت‌ساز است و بدون حضور پلیس برای هیچکس امنیت معنا نخواهد داشت. پلیس هم امنیت‌ساز است و هم حافظ امنیت.

وی ادامه داد: لذا مردم ما قدردان فرزندان خود در تمامی حوزه‌های امنیتی و انتظامی بوده و واقف هستند که با تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت است که در جای جای این کشور پهناور امنیت و آسایش حرف اول را می‌زند. بنابراین، قانون هم از اقدامات آنان دفاع کرده و تمرد از دستورات پلیس را جرم و قابل تعقیب می‌داند.

برخی در مقابل جنایات تروریست‌ها ساکت و مدافع مجرمان هستند

موحدی در بخش دیگری از سخنانش که در شورای معاونین دادستانی کل بیان می‌کرد، به انتقاد از رویه برخی افراد در حمایت از افراد مجرم پرداخت و گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور تحت القائات معاندین از یک مجرم حمایت می‌کنند لکن در قبال جنایات تروریست‌های اجاره‌ای که اخیراً تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رساندند سکوت در پیش گرفته‌اند. این افراد اندک، غیرت و تعصب دینی، ملی و وطنی خود را زیر پا گذاشته و البته باید بدانند اقدامات آنان رصد می‌شود.

هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه خود عمل کند

دادستان کل کشور سپس به لزوم حفظ امنیت روانی جامعه تأکید کرد و گفت: برخی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را عمداً به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه مورد خوشایند معاندین واقع می شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌شود. با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار در برخی از جراید لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به فلسفه وجودی خود توجه کرده و نظارت قانونی بر عملکرد و فعالیت مطبوعات را جدی بگیرد.

موحدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فعالیت شبکه‌های معاند و صهیونیستی در فضای مجازی پرداخت و گفت: وفق قانون هر نوع همکاری با شبکه‌‌های معاند جرم است. لذا نهادهای نظارتی بایستی نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه‌ها همکاری دارند اقدام کرده و افراد مجرم را با مستندات به دستگاه قضایی معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت