Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@10:12:37 GMT

نظری‌جویباری: استقلال را با جشن اصفهان کوچک کردید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۰۱۶

به گزارش پارس نیوز، 

علی نظری‌جویباری، قائم‌مقام پیشین باشگاه استقلال درباره دیدار استقلال و سپاهان و حواشی پایانی بازی مربوط به جشن آخر همان دیدار و بالا و پایین انداختن شفر حرف زد. او همچنین از مسئولان و مربیان تیم می‌خواست به جای پرداختن به حواشی فقط روی ۵ دیدار باقی‌مانده در لیگ تمرکز کنند. 

* شما هم درباره شادی آنچنانی استقلالی‌ها در اصفهان حرف دارید؟

بله دارم! این خیلی خوب بود که سپاهان را در خانه اش بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی مثبت در روند نتیجه گیری استقلال رخ داد که بعد از شکست الهلال، حال همه استقلالی‌ها را خوب کرد. 

* پس این برد هم روحیه‌بخش بود؟

بله! البته که روحیه‌بخش بود. با دو برد اخیر، استقلال دوباره به جدول لیگ قهرمانان و برتر برگشت و مدعی شد. ما در آسیا با شکست الهلال ۴ امتیازی شدیم و با دو برد در دور برگشت می‌توانیم صدرنشین گروه مرگ شویم. در لیگ برتر هم با این برد در مصاف با سپاهان به جمع مدعیان برگشتیم ولی این مدل شادی کردن برای تیم بزرگی مانند استقلال خوب نیست. 

* چرا؟

استقلال هنوز این‌قدر کوچک نشده که به خاطر شکست سپاهان در اصفهان مربی اش را بال و پایین بیندازد. این رفتار در شأن استقلال نبود. مگر سپاهان، استقلال را در آزادی شکست داد جشن گرفت؟ ما باید تلاش کنیم این شادی را بعد از قهرمانی انجام بدهیم. یا بازیکنان استقلال نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند و یا مربی اش نمی‌داند کجا کار می‌کند که اجازه می‌دهد او را با یک برد بالا و پایین بیندازند. استقلال تا آخر فصل ۵ مسابقه مهم در پیش دارد و نباید تصور شود با این برد کار تمام شده است. 

* پیش‌بینی تان از دیدار‌های باقی‌مانده برای هر ۴، ۵ رقیب قهرمانی چیست؟

استقلال باید در هر ۵ بازی برنده زمین را ترک کند تا در صورت لغزش یکی از رقبای بالاتر بتواند بختش برای قهرمانی را حفظ کند نه اینکه بعد از پایان فصل حسرت ۲ امتیاز یک تساوی در این مسیر را بخورد. اگر استقلال به جای ۱۵ امتیاز ۱۳ امتیاز بگیرد و در نهایت با یک امتیاز قهرمانی را از دست بدهد هر قدر افسوس بخورد دیگر فایده‌ای ندارد. شما (بازیکنان) کارتان را بکنید و ۱۵ امتیاز را بگیرید اگر قهرمان نشدید آن‌وقت هیچ‌کس به شما خرده نمی‌گیرد ولی در غیر این‌صورت هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست. 

* اما همین حالا بر سر همین موضوع جشن در اصفهان باز هم روابط بین خطیر و شفر شکرآب شده است.

تعجب می‌کنم از کامران منزوی، یکی از مدیران کارکشته استقلالی که حالا در باشگاه حضور دارد و اجازه می‌دهد این مسائل به وجود بیاید. الان وقت آن است که شفر، خطیر و بقیه دست به دست هم بدهند و مانند زنجیر از رودخانه خروشان لیگ به سلامت رد شوند. 

* یعنی احتمال می‌دهید پرسپولیس و تراکتورسازی امتیاز از دست بدهند؟

اصلاً ما نباید به دیدار‌های رقبا فکر کنیم، چون باعث می‌شود تمرکز خودمان از دیدار‌های پیش رو‌ی‌مان بر هم بریزد. جناب حاجیلو، جناب عبداللهی، جناب شفر، جناب خطیر و هرکس در باشگاه حضور دارد باید این فرصت را مغتنم بشمارند و در انتظار لغزش هر یک از رقبا فقط به پیروزی در دیدار‌های باقی‌مانده بیندیشند. 

* پس چرا فرهاد مجیدی استوری گذاشته که شما نمی‌توانید مانع قهرمانی استقلال شوید؟

از فرهاد مجیدی عزیز بعید است. این نوشته‌ها فرار رو به جلو است که از امثال فرهاد مجیدی توقع نمی‌رود درباره‌شان متن منتشر کنند. تنها کسی که می‌تواند مانع پیشرفت استقلال بشود خود استقلال است. اگر ما پرسپولیس و سایپا را شکست داده بودیم الان ۵۲ امتیازی بودیم و پرسپولیس ۵۱ امتیاز داشت و قهرمان می‌شدیم. یادمان نرفته زمان سرمربیگری مرفاوی که ۴ هفته مانده به آخر فصل صدرنشین بودیم ولی در همان ۴ هفته طوری نتیجه گرفتیم که لیگ را با رده پنجمی تمام کردیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استقلال و سپاهان بازی شادی اصفهان استقلال لیگ قهرمانان مرگ لیگ برتر زمین سلامت پرسپولیس فرهاد مجیدی سایپا بازی جدول سلامت فرهاد مجیدی فوتبال ایران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!

تراکتور در فصل جاری از ۱۸ امتیاز ممکن برابر تیم‌های مدعی، تنها ۲ امتیاز کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، تراکتور و استقلال در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال (چهارشنبه) در ورزشگاه یادگارامام (ره) به تساوی بدون گل رضایت دادند.

تقسیم امتیازات در تبریز به لطف تساوی پرسپولیس و سپاهان، آبی‌های پایتخت را با ۵۴ امتیاز در صدر نگه داشت و تی‌تی‌ها با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم ابقا شدند اما این تساوی، آمار تامل‌ برانگیزی برای تراکتور برابر تیم‌های برتر جدول لیگ برتر پدیدار ساخت.

تی‌تی‌ها در مجموع دور رفت و برگشت لیگ بیست‌وسوم، ۶ بار با تیم‌های مدعی لیگ برتر (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) دیدار کرده‌اند اما نه تنها بردی در کارنامه آنها دیده نمی‌شود بلکه باخت در ۴ دیدار و ۲ تساوی، کارنامه اسف‌بار قرمزپوشان تبریزی برابر بزرگان را نمایان می‌کند.

تراکتور هر ۲ بازی رفت و برگشت را به پرسپولیس واگذار کرد و ۲ باخت و ۲ تساوی برابر سپاهان و استقلال باعث شده تا تنها اندوخته تی‌تی‌ها از تقابل با رقبای دیرینه، ۲ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن باشد.

البته عملکرد ضعیف تراکتور مقابل مدعیان تنها به فصل جاری مربوط نمی‌شود و قرمزپوشان در چند فصل اخیر آمار چندان جالبی برابر رقبا نداشته‌اند.

تراکتور از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده، در تمام رقابت‌های رسمی ۳۸ بار مقابل ۳ تیم (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) صف‌آرایی کرده که حاصل آن ۸ برد، ۸ مساوی و ۲۲ باخت بوده است.

تراکتورِ خصوصی ۱۴ بار مقابل استقلال صف‌آرایی کرده و ۳ برد، ۲ مساوی و ۹ باخت به دست آورده. ۲۷ بار استقلال دروازه تراکتور را باز کرده و تی‌تی‌ها ۱۲ بار موفق به باز کردن دروازه حریف شده‌اند.

۲ برد، ۲ تساوی و ۸ باخت در کارنامه تراکتور تحت مالکیت زنوزی، برابر پرسپولیس نمایان است و قرمزپوشان تبریزی ۱۶ گل دریافت کرده و ۷ بار هم گلزنی کرده‌اند.

تراکتور ۱۲ بار هم با سپاهان دیدار کرده‌ که حاصل آن ۳ برد، ۴ مساوی و ۵ باخت بوده است. در این مدت ۱۷ بار سپاهان گلزنی کرده و ۱۰ بار هم تراکتور موفق به باز کردن دروازه حریف اصفهانی شده است.

تراکتور چند آمار منفی دیگر هم مقابل مدعیان ثبت کرده است.

آخرین بار تراکتور ۱۱ سال قبل سپاهان را در اصفهان شکست داده است؛ جایی که تراکتوری‌ها، ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ درچارچوب بازی رفت لیگ سیزدهم، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سپاهان رفتند و تک گل این تیم باعث شد اصفهان را دست پر ترک کنند.

همچنین از آخرین پیروزی قرمزپوشان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی، ۷ سال می‌گذرد. تراکتور آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در تهران شکست دهد؛ تقابلی که با نتیجه ۲ بر یک به پایان رسید و گل‌های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.

یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های هوداران تراکتور همانند طرفداران اکثر تیم‌های باشگاهی جهان، فتح بازی‌های مهم است؛ انتظاری کاملاً منطقی که در سال‌های اخیر رقم نخورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به اینزاگی: بیش از حد بزرگش کردید!
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • جدال بر سر نایب قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا مقابل ژیرونا
  • ۶ لژیونر در آستانه فتح جام/ قهرمانی اروپا در یک قدمی سردار آزمون
  • ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!
  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • وینگر پرتغالی تراکتور: می‌توانستیم استقلال را شکست دهیم
  • وحید امیری: هنوز برای قهرمانی فرصت داریم
  • سرمربی پرسپولیس: دو امتیاز مهم از دست دادیم، اما تا آخر برای قهرمانی می جنگیم
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!