Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان ماده 37 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.

نمایندگان در این ماده مصوب کردند که درج آگهی یا مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، الکترونیکی و سایر شبکه‌های مجازی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این مصوبه، در این صورت ضمن معرفی مرتکب به مراجع مربوط نامزدها حق دارند پاسخ خود را به رسانه مربوط اعلام کند و رسانه موجود طبق قوانین و مقررات مربوط موظف به چاپ یا نشر فوری آن حداکثر آن ظرف مدت 24 ساعت و قبل از اتمام زمان تبلیغات انتخابات می‌باشد.

نمایندگان در این ماده تصویب کردند: عدم رعایت مفاد این ماده، جرم است و مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

طبق قانون مجازات درجه 6 عبارت است از جزای نقدی بیش از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال، شلاق از 31 تا 74 ضربه و تا 99 ضربه.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده در صورت وقوع جرم موضوع این ماده، علاوه بر اعمال مجازات نسبت به مرتکب، نامزدها حق دارند پاسخ خود را از طریق مذکور در صدر این ماده منتشر کنند و مرتکب مکلف به انتشار فوری آن طبق قوانین و مقررات است.

نمایندگان در این ماده مقرر کردند، در صورتی که امکان انتشار از طریق رسانه مرتکب وجود نداشته باشد مسئول آن باید با هزینه خود پاسخ نامزد را به رسانه مشابه دیگری ارسال کند و آن رسانه مکلف به انتشار آن در اولین نشر خود می‌باشد.

بر اساس تبصره دو این ماده، مطبوعات و نشریات در انتشار هر گونه مطلب در خصوص نامزدها مکلف هستند به نحوی اقدام کنند که در صورت لزوم فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.
مطابق با تبصره سه این ماده، مجازات تخلف از احکام تبصره یک و دو این ماده، تعطیلی نشریه یا سایت خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه‌های مجازی از یک تا سه ماه است.

همچنین بر اساس تبصره چهار این ماده هر گونه اعلام انصراف نامزدها و انتشار آن در رسانه‌ها صرفاً با اعلام هیات اجرایی حوزه انتخابیه و هیات تأیید نظارت استان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جلسه علنی قانون مجلس شورای اسلامی رسانه قوانین و مقررات تبلیغات جرم حبس مطبوعات پیامک انتخابات مجلس رسانه مطبوعات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید