Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:30:26 GMT

امید : دانشگاه علمی کاربردی ادغام نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۴۵۲

امید : دانشگاه علمی کاربردی ادغام نمی شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: موضوع ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه یا مراکز آموزش عالی در سال 98 نه تنها تاکنون مطرح نشده بلکه پیش از این نیز مطرح نبوده و دانشگاه جامع با هیچ دانشگاهی ادغام نمی شود.

محمدحسین امید روز دوشنبه در گفت وگو با گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: بحث و گمانه های تازه در باره ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی صحت نداشته و مساله ادغام در باره این دانشگاه هیچ گاه مطرح نبوده و نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارات اخیر یکی از مسئولان ستاد نقشه جامع علمی کشور در باره ایجاد تغییرات در دانشگاه جامع علمی کاربردی را هم راستای اجرای سند آمایش آموزش عالی برای سال 98 اعلام کرد و گفت: منظور از این اظهارات، اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای ماده 3 سند آمایش آموزش عالی بوده که دانشگاه جامع تاکنون بخشی از این مسیر را پیموده و گام های نهایی آن امسال اجرایی می شود.
امید افزود: دانشگاه جامع در سال های اخیر با اجرای برنامه هایی چون ماموریت گرایی هم راستای سند آمایش آموزش عالی حرکت کرده و در حال نزدیک شدن به اجرای کامل اهداف این سند در مراکز خود است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هدف از ادغام برخی مراکز علمی کاربردی را ساماندهی این مراکز به دنبال مصوبه دولت مبنی بر توقف فعالیت های مراکز علمی کاربردی وابسته به سازمان های دولتی اعلام و تصریح کرد: تنها ادغام برخی مراکز علمی کاربردی به دنبال مصوبه دولت انجام شده است و ساماندهی سایر مراکز نیز در دست اجرا است.
وی در ادامه از سه هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کابردی یاد کرد و گفت: ساماندهی، اجرای طرح آمایش آموزش عالی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماموریت گرایی از اقدامات در دست در دانشگاه جامع است و این نشان می دهد دانشگاه علمی کاربردی در راستای اجرای سند آمایش آموزش عالی نسبت به سایر دانشگاه ها پیشتاز بوده و گام های نهایی را در این مسیر پشت سر می گذارد.
در حالی برای چندمین بار طی ماه های اخیر تکذیب ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از سوی رئیس این دانشگاه صورت می گیرد که پیشتر نیز زمزمه هایی مبنی بر ادغام این دانشگاه با دانشگاه هایی چون پیام نور در فضای رسانه ای کشور مطرح شده بود.
**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه جامع علمي كابردي ادغام محمدحسين اميد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد

مطابق شاخص‌های نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه بیرجند از میان ۳۲ هزار موسسه جهانی در رتبه ۲ هزار و ۷۳۸ قرار گرفته است که در این خصوص هزار و ۱۳۱ پله در سطح جهان ارتقا داشته است.

این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Schoolar و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

رتبه‌بندی وبومتریکس شاخصی برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا است که از سوی مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) Consejo Superior de Investigaciones Cientificas در کشور اسپانیا از سال ۲۰۰۴ مشغول به فعالیت است.

این مؤسسه هر شش ماه یکبار وب سایت‌های بیش از ۳۲ هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین ۲۰۰ کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی