Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:49:34 GMT

آب سد سلمان استان فارس وارد دشتی و دیر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۴۵۵

آب سد سلمان استان فارس وارد دشتی و دیر می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبداللطیف عباسی نژاد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، شرکت آب منطقه‌ای فارس در نظر دارد از ساعت ۱۰ صبح فردا ( سه شنبه ۲۷ فروردین) رهاسازی آب را از سد سلمان فارسی آغاز کند.

وی ادامه داد: براین اساس از چهارشنبه (۲۸ فروردین) جریان سیلابی از طریق رودخانه‌ مُند وارد محدوده استان بوشهر و شهرستان‌های دشتی و دیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: ورود سیلاب باعث طغیان رودخانه نخواهد شد و در مجرای اصلی عبور می‌کند، اما به مسئولان محلی و ساکنان حاشیه رودخانه برای در امان بودن از خطرات سیلاب اطلاع رسانی شده است.

سد مخزنی سلمان فارسی قیروکارزین با حجم مخزن ۱۴۰۰ میلیون متر مکعب از جمله پنج سد بزرگ استان فارس است که سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب بخش کشاورزی، ۱۰ میلیون متر مکعب آب بخش صنعت و ۶۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تعدادی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ک

سیلاب وارد دشتی و دیر می‌شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: این شبکه آبیاری یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کننده خرما در استان بوشهر است و تامین به موقع و با حجم مناسب آب، موجب افزایش کمی و کیفی این محصول خواهد شد.

عبدالطیف عباسی نژاد افزود: روش‌های سنتی آبیاری شامل غرقابی موجب بهره وری پایین آب در دسترس کشاورزان می‌شود و با توجه به کاهش ۵۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، باید این روش‌ها اصلاح شود.

وی گفت: فرآیند آبیاری بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل پس از اتمام گرده افشانی آغاز و تا پیش از فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم با توجه به کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رییسعلی دلواری در مقایسه با سال گذشته، ضمن رعایت الگوی مصرف و افزایش بهره وری آب در دسترس، نهایت همکاری در فرآیند آبیاری را داشته باشند تا آب با حجم و زمان بندی برنامه ریزی شده در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

عباسی نژاد با اشاره به رو به پایان بودن آبیاری دیگر شبکه‌های پایاب سد رییسعلی دلواری گفت: به صورت همزمان با آبیاری در شبکه آبپخش، روند توزیع آب در شبکه‌های آبیاری شبانکاره، کلل و حاشیه رودخانه حله نیز طبق تقویم آبیاری ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تعهدات تامین نیاز‌های زیست محیطی رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله از محل رهاسازی سد رییسعلی دلواری و تنظیم در بند بصری نیز به عنوان یکی از اولویت‌های این شرکت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی