Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور ظهر دوشنبه در مراسم معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: از آغاز تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه خواهران سطح کشور تاکنون، ۴۰ هزار نفر از این حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون نیز ۶۲ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران کشور مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: بیش از دو دهه از راه اندازی هسته مرکزی حوزه‌های علمیه خواهران کشور می‌گذرد و طی این سال‌ها آمار حوزه‌های علمیه بانوان در سطح کشور مجموعاً به بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران کشور، ۴۱۲ مورد آموزش در سطح دوم حوزه علمیه را دنبال می‌کنند و ۵۵ مورد نیز در آموزش سطح سوم فعال هستند.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطر نشان ساخت: همچنین ۳۳ حوزه علمیه خواهران در کشور نیز آموزش‌های سطح چهار حوزه را ارائه می‌دهند.

بهجت پور تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه نقش بسیار مهم و اثرگذاری در پیشبرد جامعه به سمت اخلاق و معنویت ایفا می‌کنند و به همین سبب بایستی به نحوی تعلیم داده شوند که توانایی این مهم و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی و ابهامات را داشته باشند و اینکه پرسشگر و پژوهشگر باشند.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در همین راستا می‌طلبد که مدارس علمیه در سراسر کشور پرورش چنین طلابی را در دستور کار قرار دهند تا بتوان از این ظرفیت مطلوب و اثرگذار برای ارتقای معنویات و دین مداری در جامعه بهره گرفت.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام فاضل حسامی به عنوان سرپرست مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی معرفی شد.

کد خبر 4591725

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه خواهران حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است