Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:51:44 GMT

صنعتی که در آن زنان موفق‌تر از مردان هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۶۱۶

صنعتی که در آن زنان موفق‌تر از مردان هستند

نتایج بررسی‌های یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد زنان اگر چه مشاغل بسیار اندکی را در دنیای فناوری اطلاعات بر عهده دارند، اما در این مشاغل حقوق‌های بیشتری نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

یافته‌های شرکت کاریابی مشیل پیج نشان می‌دهد وقتی زنان پست‌هایی را به خصوص در سطوح عالی به دست می‌آورند با انجام مناسب وظایف محوله موفق می‌شوند سطح حقوقی پرداختی به خود را افزایش دهند، به گونه‌ای که ارقام دریافتی آن‌ها از ارقام دریافتی همتایان مردشان بیشتر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میزان پرداختی به زنان در سال ۷۸۶۰۰۰ پوند بوده، حال آنکه مردان به طور متوسط هر سال ۷۵۰۰۰ پوند دریافتی داشته اند.

از سوی دیگر، اگر چه تنها ۲۲ درصد از واجدان شرایط پست‌های تخصصی و عالی در دنیای فناوری اطلاعات زن هستند، اما ۲۴ درصد از کسانی که در نهایت این مشاغل را به دست می‌آورند را زنان تشکیل می‌دهند.

در مجموع تنها ۱۶ درصد از کل شاغلان حوزه فناوری اطلاعات را در انگلیس زنان تشکیل می‌دهند، حال آنکه این رقم در صنایع و مشاغل دیگر به طور متوسط ۲۴ درصد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آئین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آئین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعدادهای ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم‌گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

کد خبر 6095039 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد