Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمان شهنوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 2 مسیر ارتباطی بی بی دوست- هیرمند و بنجار به روستای سنجرانی براثر طغیان رودخانه نیاتک بسته شده است.
وی ادامه داد: تلاش نیروهای راهداری و امداد رسان برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: جای نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد به طوری که برنامه ریزی های لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته می شود طغیان رودخانه هیرمند ناشی از بارندگی زیاد در افغانستان مشکلاتی را برای برخی روستاهای ولایت نیمروز کشور همسایه ایجاد کرده و احتمال افزایش آب ورودی نیز وجود دارد.
جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در آماده باش قرار دارد و آماده خدمات رسانی به سیل زدگان احتمالی در شمال این استان است.
جمهوری اسلامی ایران در منطقه سیستان بیش از 295 کیلومتر با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما (هندوکش) در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته و پس از طی حدود هزار کیلومتر وارد سیستان ایران می شود.
تالاب بین المللی هامون از رودخانه هیرمند آبگیری می شود. این تالاب از حدود 20 سال پیش به سبب خشکسالی و قطع آب رودخانه هیرمند خشک شده بود که اکنون بخش هایی از آن آبگیری شده است.
7316 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 افغانستان جمعیت هلال احمر خشکسالی سیستان و بلوچستان سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: بعد از بارش های اخیر، میزانی از حقابه آزاد شده است. طبیعتا باید میزان آب ورودی برآورد شود و مطابق معاهده، همین رفت و برگشت ها مستمر، برای تامین حقابه کشور مطابق معاهده انشاالله استمرار خواهد داشت.

کد خبر 846619 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و افغانستان سخنگوی دولت خبر ویژه علی بهادری جهرمی رود هيرمند

دیگر خبرها

  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو