Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@10:44:11 GMT

ارسال ۲۰ هزار دوز واکسن فلج اطفال به شهرستان پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۳۹۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کوروش ساکی عصر امروز در جمع خبرنگاران به ارسال 5600 دوز واکسن توام (دیفتری و کزاز) به شهرستان پلدختر اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد واکسن 1830 مورد برای شهروندانی که در معرض سیل و یا مصدوم شده‌اند تزریق شد.

وی افزود: واکسن ام آر(سرخک و سرخجه) نیز 36 هزار دوز به پلدختر ارسال و برای  8000 نفر مصدوم یا در معرض سیل تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به ارسال 20 هزار دوز واکسن پولیو(فلج اطفال) به شهرستان پلدختر اشاره و عنوان کرد: از این تعداد واکسن ارسال شده 7000 مورد برای افراد در معرض سیل و یا مصدوم تزریق شد و علاوه بر این واکسن‌های روتین نیز در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برای مراجعه کنندگان تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجا که شیوع وبا مهمترین خطری است که ممکن است به عنوان یک بحران پساسیل گریبانگیر این منطقه سیل زده شود تا کنون از 524 مورد نمونه گیری بیماری‌های اسهالی توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های مستقر در موقعیت انجام گرفته است که خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد مثبت نبوده است.

ساکی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان اوضاع را تحت کنترل دارند، گفت: استفاده از آب‌های راکد خطر شیوع بیماری‌هایی از قبیل روده‌ای و قارچی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب‌های راکد محل تخم ریزی حشرات ناقلی از جمله پشه خاکی و آئدس هستند به شهروندان سیل زده به ویژه در پلدختر و معمولان توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از این آب‌ها استفاده نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهارداشت: با توجه به مشکلات جیره بندی آب شرب در پلدختر و معمولان، ساعاتی که آب لوله کشی شهر وصل است مردم از آب لوله کشی و زمان‌هایی که قطع است از آب‌های بطری شده یا در صورت عدم دسترسی از آب جوشیده سرد شده استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است