Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادربرهانی‌مرند با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در حالی که شهرام کرمی چندی پیش در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها از احتمال نبودن نادر برهانی مرند در مقام دبیری جشنواره تئاتر فجر گفته بود؛ اما عصر امروز روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، اعلام کرد نادربرهانی‌مرند با حکم شهرام کرمی برای دومین سال متوالی به عنوان دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شده و در متن حکم دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آمده است:

«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتر کشور همواره مورد توجه ویژه هنرمندان، اصحاب رسانه، صاحب‌نظران، جامعه بزرگ فرهنگی  و همچنین تشکل‌های تئاتری سایر کشورهای جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایگاه ویژه بی‌گمان مستلزم پایش و پاسداشتی هنرمندانه است تا ضمن معرفی هرچه شایسته‌تر توان و قابلیت‌های  گروه‌های تئاتری ایران و جهان، برنامه‌ها و اقدامات شایسته‌ای در جهت تأثیرگذاری پایا و ثمربخش آن بر جریان تولید و عرضه تئاتر در سراسر کشور اتخاذ شده و به انجام برسد.

ترسیم چشم‌انداز واقعی و کارشناسانه، توجه جدی به روزآمدی، شمول، کارآیی و پایایی ایده‌ها و طرح‌ها در عین توجه به تجربیات ادوار پیشین و بهره‌گیری از مشاوره‌های صاحبنظران حوزه هنرهای نمایشی می‌تواند نویدبخش رویدادی باشکوه‌تر و موفق‌تر باشد.

اینک که به یمن حضور هنرمندان، همت  دست اندرکاران  و توجه و مدیریت هنری شما سی و هفتمین دوره جشنواره به نحو مطلوب و شایسته به پایان رسید و نظر به تصمیم شورای سیاست‌گذاری به موجب این حکم به عنوان «دبیر  سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید. امید که در سایه مهر پروردگار، با مشارکت و همراهی هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره موفق و پیروز باشید.»

در حالی که شهرام کرمی در متن حکم خود آورده است که جشنواره فجر مورد توجه «هنرمندان، اصحاب رسانه، صاحب‌نظران، جامعه بزرگ فرهنگی» بوده است که بسیاری دوره 37 تئاتر فجر را یکی از محافظه‌کارانه‌ترین دوره‌های جشنواره دانستند. با وجود شرایط شکل گرفته در جشنواره بسیاری نسبت به انتخاب و حتی عدم‌انتخاب برخی آثار در جشنواره معترض بودند.

آقای برهانی‌مرند عضو هیئت مدیره خانه تئاتر است و برخی حضور پررنگ داورانی از خانه تئاتر را از وجوه منفی جشنواره 37 دانسته‌اند. آقای برهانی‌مرند در حالی که در یک برنامه رادیویی اعلام کرده بود حاضر است پس از جشنواره یک نشست آسیب‌شناسی جشنواره فجر برگزار کند، ضمن عدم‌برگزاری چنین نشستی، تنها با روزنامه شرق مصاحبه کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر فجر تئاتر شهرام کرمی هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی