بهار، فصل نشاط و شادابی است. در این ایام نیز رسانه ملی باید ویترین خود به روی مخاطب را متنوع و شاد عرضه کند. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از گلایه‌های کارشناسان، منتقدان و بسیاری از مردم در فصول پیش این بود که چرا برنامه‌های طنز و سریال‌های کمدی کمتر پخش می‌شود. گاهی حتی در یک زمان، به طور همزمان، چند مجموعه درام روی آنتن می‌رود. اما به نظر می‌رسد که غیر از مناسبت‌های سوگواری همچون محرم و صفر و برای حفظ حرمت آن ایام، نباید آثار طنزآمیز پخش شود، در سایر زمان‌ها لازم است که مجموعه‌های طنز و کمدی، سهمی در آنتن داشته باشند. همچنان که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی موفق جهان، این اصل را رعایت می‌کنند. چرا که معمولاً بینندگان شبکه‌های تلویزیونی، پس از یک روز کاری و بیشتر با هدف استراحت و سرگرمی پای گیرنده‌های تلویزیون خود می‌نشینند.

سیما با درک درست همین مسئله، پس از پایان پخش نوروزی خود، روند نمایش سریال‌های کمدی را استمرار داد. طوری که هم اکنون از چهار مجموعه در حال پخش در تلویزیون، سه اثر، طنزآمیز هستند و یک مجموعه نیز، در قالب ملودرام تدارک دیده شده. نکته مهم این است که همچون ایام نوروز، آثار طنز تلویزیون، به مسائل روز جامعه توجه کرده اند. این مجموعه ها، موضوعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز کشور را در قالب کمدی نمایش می‌دهند تا مخاطبین ضمن سرگرمی و برخورداری از لحظاتی مفرح، اطلاعاتی نیز به دست آورند و قدرت تحلیل شان ارتقاء یابد.

اتفاق امیدوار کننده این است که این روند در سیما ادامه پیدا خواهد کرد. چنان که شنیده می‌شود فصل‌های دوم سریال‌های طنز پربیننده ای، چون «گسل» و «لیسانسه ها» (با عنوان «فوق لیسانسه ها») در نوبت تولید و پخش قرار دارند.

ابتدا این سریال «شرایط خاص» است که هر شب از شبکه سه سیما به نمایش در می‌آید. این سریال به کارگردانی وحید امیرخانی، هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می‌رود. سریالی که در همان قسمت اول خود نشان داد که با استفاده از طنزی سالم و متناسب با فضای خانواده در پی جذب مخاطب است. همچنین اتفاقات و مسائل روز کشور را نیز دستمایه قرار داده است. به طور مثال در قسمت اول، حمله تروریستی داعش به تهران در خرداد سال ۹۶ بخشی از داستان را تشکیل داد. چالش‌های اقتصادی و مشکلات کارگران و کارفرمایان نیز از دیگر مضامین محوری این سریال است. در قسمت‌های آینده، «شرایط خاص» وارد فضای دفاع مقدس هم خواهد شد. بازیگرانی، چون پروانه معصومی، کامبیز دیرباز، بهرام افشاری، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، مریم سعادت، سوگل قلاتیان، اسدالله یکتا، شهره سلطانی و ... در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

اما با برنامه ریزی خوب سیما، بین دو سریال کمدی، یک مجموعه درام قرار گرفته تا تنوع حفظ شود. دومین سریال شبانه سیما، با عنوان «روز‌های بی قراری ۲» از ساعت ۲۱:۳۰ در شبکه دو پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی کاظم معصومی، در ادامه فصل اول این سریال، به ماجرا‌های یک زن جوان به نام سارا می‌پردازد. وی در فصل اول سریال از همسر خودش جدا می‌شود و در این فصل به راز‌های جدیدی از زندگی خود پی می‌برد.

«روز‌های بی قراری» در شهر‌های مختلفی، چون مشهد، اصفهان و تبریز می‌گذرد و بازیگران مطرح متعددی دارد. از جمله هنرمندانی که در این سریال نقش آفرینی می‌کنند می‌توان به افسانه بایگان، حمیدرضا آذرنگ، مجید واشقانی، فخرالدین صدیق شریف، سارا صوفیانی، مهتاج نجومی، کاظم هژیر آزاد، صفا آقاجانی و ... اشاره کرد و در کنار آن‌ها بازیگرانی از استان‌های مختلف نیز حاضر هستند.

همچنین شبکه یک سیما، سریال طنز آمیز «دنگ و فنگ روزگار» را برای پخش در فصل بهار تدارک دیده است. داستان «دنگ و فنگ روزگار» به ارتباط دو دوست با بازی محمد نادری و سیروس گرجستانی برمی‌گردد. این دو طی شراکتی دچار مشکلاتی می‌شوند که ناچار هستند طی سال‌ها این مشکلات را پنهان کنند. همین مسئله باعث رقم خوردن اتفاقات مختلف طنز می‌شود.

علاوه بر سیروس گرجستانی و محمد نادری، بازیگران دیگری، چون نیما شاهرخ شاهی، بیژن بنفشه خواه، زهره فکور صبور، محمد فیلی، غلامرضا نیکخواه، امیر غفارمنش، ساعد هدایتی، شیرین آقارضا کاشی، پانته آ. مهدی نیا، سینا رازانی، زهرا داوود نژاد، مهری آل آقا، مریم شاه ولی، مینا نوروزی، ساقی زینتی، بیتا خردمند، عباس محبوب، طاهر علایی، فریده دریامج، ژیار محمدزاده، ساره صحرایی، ستاره صحرایی و .. از جمله بازیگران «دنگ و فنگ روزگار» هستند.

مجموعه «عطسه» به کارگردانی مهران مدیری نیز این شب‌ها ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این مجموعه که قبلا در شبکه نمایش خانگی منتشر شده بود، شامل آیتم‌های مختلفی با موضوعات اجتماعی است و در آن طیف گسترده‌ای از بازیگران طنز، از جمله مهران مدیری، سیامک انصاری، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، سروش جمشیدی، فلامک جنیدی، سپند امیرسلیمانی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی، رامین ناصرنصیر، علی اوجی، الیکا عبدالرزاقی، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، عارف لرستانی و ... بازی کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

لزوم توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و دینی پیش از فعالیت در شبکه‌های مجازی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های عصر گفت‌وگو با موضوع «نسبت میان فاجعه با دولت و افکار عمومی» به همت سازمان افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، امروز سه‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، با حضور محمدحسین ساعی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و پدرام الوندی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری ایرنا در ساختمان شماره دو جهاد دانشگاهی برگزار شد.
ساعی در آغاز این نشست با بیان اینکه دولت‌ها در مواجهه با بحران دو مسیر اصلی را باید طی کنند و هم ابعاد ذهنی فاجعه و هم ابعاد عینی آن را بررسی و کنترل کنند، اظهار کرد: برداشت سیاسی از این مسئله ندارم، اما می‌خواهم بگویم شخصی که مدیریت دولت را بر عهده دارد، نیاز به چند توانمندی پایه دارد. باید فردی باشد که بتواند افکار عمومی را مدیریت کند. اگر این قدرت را داشته باشد به وسیله آن تمام ضعف‌هایش را می‌تواند بپوشاند. متأسفانه دولت‌های ما توان و قدرت مدیریت افکار عمومی را ندارند.
وی با اشاره به واقعه حمله به سفارت عربستان در ایران و دیگر کشور‌های منطقه ادامه داد: در عراق و لبنان هم به سفارت عربستان حمله شد، اما مسئولان در عراق اوضاع و خشم مردم را کنترل کردند. سربازان ضدشورش این کشور مقابل سفارت عربستان ایستاده بودند و روی زره‌هایشان عکس شهید نمر بود، این همراهی با افکار عمومی است. اگر در ایران هم یک مسئول بلندپایه در این حادثه با مردم صحبت می‌کرد آن اتفاقات را شاهد نبودیم.
در ادامه این نشست پدرام الوندی، معاون خبر خبرگزاری ایرنا در سخنانی با اشاره به مجموعه مشاهدات این مدت در مواجهه با حادثه سیلاب اخیر در کشور، اظهار کرد: در این حادثه با مدیران صف صحبت کردیم و روزنامه نگاران محلی را دیدیم و تلاش شد مواجهه‌های متفاوتی در رسانه‌های ملی و محلی داشته باشیم و هر دو نوع روزنامه نگاری صف و ستاد را شاهد بودیم.
تحول زیست بوم رسانه‌ای با تولد شبکه‌های اجتماعی
وی با بیان اینکه تحول زیست‌بوم رسانه‌ای در اثر توسعه فناوری یکی از موضوعات و مسائل روز است، ادامه داد: یک سیر تحولی در این ۱۰ سال رخ داده که درس‌آموز است. یک مدل خطی ارتباط داریم که می‌گوید رسانه‌ها واسط هستند و عمل دروازه‌بانی خبر از این طریق انجام می‌شود و محتوا روی خروجی رسانه‌ها می‌رود. ما تعاریف سنتی از رسانه و افکار عمومی داریم که در قالب همین الگوی خطی است. اما آنچه اهمیت دارد این است که مفاهیم در این حوزه دچار درون‌ریزی و پوست انداختن شده‌اند. مفهوم رسانه به معنای سنتی و خطی آن دچار تحول و فروپاشی است. در دهه ۸۰ به ویژه از سال‌های ۸۶ وبلاگ‌نویسی در اوج خود بود و وبلاگ‌پژوهی رونق داشت. در حوزه آکادمیک رسانه وبلاگ‌ها دارای اهمیت بودند و با یک سرعتی و پس از آن به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی محوریت اتاق خبر‌ها در خبرگزاری‌ها که در چارچوب‌دهی به اخبار فعالیت داشتند، جایگاه خود را از دست دادند.
سلطه پلتفرم‌ها و دغدغه رسانه‌ها برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی
الوندی گفت: البته رسانه‌ها هم بی‌تفاوت نماندند و همه آن‌ها در قالب‌های مختلف به دنبال آن بودند که در شبکه‌های اجتماعی جایی باز کنند تا به همه بگویند ما را ببینید. در سال ۹۶ رسما فعالیت رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد؛ این تحول مهمی است. چرا که انحصار رسانه‌ای از بین رفته و رسانه‌های کوچک ضریب پیدا کرده‌اند و این‌ها هستند که اکوسیستم خبر را فرماندهی می‌کنند. بسیاری از مسئولین کشوری امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی با مردم سخن می‌گویند. فضای کلاسیک و مدل سنتی در رسانه‌ها متحول شده و دوران سلطه پلتفرم‌ها است. اعلام شد دغدغه اول سردبیران دنیا در سال ۲۰۱۹ سلطه پلتفرم‌هاست. استاندارد‌هایی در اخبار وجود داشت، اما این سلطه قاعده‌ها را به هم زد.

این روزنامه‌نگار افزود: متکثر بودن این اکوسیستم به دلیل بی‌مرکز بودن آن، بستری برای انتشار اخبار جعلی شده است و بخشی از این اخبار جعلی از سر ناآگاهی و بخشی از آن از سر آگاهی و برای راه انداختن جریانات اجتماعی و سیاسی است. آنچه اهمیت دارد این است که اکنون اکوسیستم عوض شده و در اختیار پلتفرم‌ها و جمع گسترده‌تری است.؛ تنها مشکل ما هم نیست. پرونده‌های زیادی در دنیا بر علیه این پلتفرم‌ها به دلیل انتشار اخبار جعلی وجود دارد. روند فعالیت این پلتفرم‌ها نهایتا تبدیل وقایع و حوادث به بحران ناکارآمدی است.

به گفته الوندی؛ اینکه متوقف کردن فعالیت این پلتفرم‌ها چقدر مؤثر است، جای بحث دارد؛ در ایران متوقف کردن جواب نمی‌دهد. تجربه چهل ساله ما از محدود کردن نشان می‌دهد این راهی نیست که ما را در بحران‌های خبری به موفقیت برساند و تنها نتیجه این بوده که مرجعیت رسانه‌ای و خبری رسانه‌های رسمی را از دست داده‌ایم.

ساعی در بخش دیگری از این نشست که به پرسش‌های حاضران در جلسه پرداخته شد، درباره پرسشی پیرامون یکپارچه نبودن ساختار اداره کشور، گفت: همه جوامع این‌گونه هستند و ساختار یکپارچه ندارند. به لحاظ اندیشه‌ای در بحث تفکیک قوا گفته می‌شود که قدرت باید سه پارچه باشد. اینکه ساختار یکپارچه نداریم، قابل بحث است. همه نظام‌های سیاسی این انفکاک را دارند.  
وی در این‌باره با اشاره به نظرسنجی که در سال ۸۷ انجام داده است، ادامه داد: طبق این نظرسنجی بیش از ۹۵ درصد مردم با وجود داشتن مجازات اعدام در قوانین کشور موافق بودند. بیش از ۸۰ درصد مردم در پاسخ به این پرسش که اگر این مجازات را در قانون نگه داریم و تحریم شویم، باز هم با این قانون موافقید؟ اعلام موافقت کردند. اما وجود این قانون در کشور ما از نظر حقوق بشر دموکراتیک نیست.

جلسات ستاد بحران و دولت نباید زنده پخش می‌شد
الوندی هم درباره پرسشی درباره عدم پاسخگویی دولت به افکار عمومی، با بیان اینکه بسیاری از تصمیم‌ها در شرایط بحران گرفته می‌شود، گفت: جلسات دولت و ستاد بحران از شبکه خبر و به صورت زنده پخش می‌شد. جلسه مدیریت بحران چرا باید زنده پخش شود آن هم به مدت دو ساعت؟ این ضد افکار عمومی است. این جلسات قاعدتا باید با دعوا و کشمکش همراه باشد، نه آنکه همه نشسته‌اند و حرف می‌زنند و گزارش می‌دهند. نه دولت باید فشار بیاورد این جلسات زنده پخش شوند و نه صداوسیما باید زیر بار پخش زنده آن‌ها برود.

معاون خبر خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه تأثیر رسانه‌ها به ذات آنهاست، گفت: تأثیر رسانه‌ها به واسطه محتوایی نیست که منتشر می‌کنند.   اینستاگرام ساختار فهم افراد را متفاوت کرده است
به گفته الوندی اینستاگرامی شدن، ساختار فهم افراد را متفاوت می‌کند. این امر حتی در نظرسنجی‌های ایران هم اثبات شده است. ساختار افکار افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند تفاوت دارد و آن‌ها اعلام می‌کنند ما باید بگوییم الان مشغول چه کاری هستیم اگر نه دیگران باور نمی‌کنند.

وی افزود: فهم اینکه محیط جامعه و محیط دولت به معنای حاکمیتی، یک محیط آنارشی است، اهمیت دارد. ما با جامعه‌ای مواجهیم که علی‌رغم فشار‌های رضاشاه و پهلوی، بیش از ۵۰ درصد زنان آن در سال ۵۷ بی‌سواد مطلق بودند. آن‌ها فکر می‌کردند با زور می‌توانند تغییر اجتماعی به وجود بیاورند؛ حتی پیش از انقلاب ۳۰ درصد جامعه معتقد بودند دختر اصلا نباید به مدرسه برود.

الوندی گفت: در مورد سیلاب‌ها ما با یک سیل در منطقه، یک سیل در تلگرام و یک سیل در ستاد مدیریت بحران مواجه بودیم. سیل گلستان با لرستان و سیل این دو با خوزستان تفاوت دارد. گلستان جامعه متکثر، اما آرامی دارد. هر سه استان در محرومیت هم سطح هستند، اما نوع مواجهه با سیل در لرستان فرق داشت و مردم عصبانی‌تر بودند. در خوزستان هم اوضاع به دلیل فعالیت اپوزوسیون در این منطقه بحرانی‌تر می‌شد. ادراک محلی از سیل در این مناطق تفاوت دارد.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران از طریق صدا و سیما اعلام کرد؛ یک هزار و ۲۰۰ روستا برقشان قطع شده و طی دو روز نزدیک به هزار و ۱۰۰ روستا برقشان وصل شد. همین گزارش به دست وزیر کشور و رئیس‌جمهور می‌رسد؛ اما سیل تلگرام روستایی نشان می‌دهد که چندین روز است برق ندارد. نهاد دولت با توجه به روایت سازمان مدیریت بحران تصمیم‌گیری می‌کند و حرفی می‌زند. در تلگرام با افراد طرف هستیم. توصیه کردیم وزیر کشور هم اساس بررسی‌ها را روی این واقعیت‌ها قرار دهد.

این پژوهشگر حوزه رسانه گفت: با وجود وسعت بحران در این استان‌ها و با همه آشفتگی‌ها شاید در مدیریت بحران بد عمل نشده باشد، اما روایت‌گری‌ها چیز دیگری نشان می‌داد. ما در رسانه و در مقابل افکار عمومی مطلقا شکست خوردیم. بحران سیل در خوزستان ادامه دارد، در حالی که در گلستان و لرستان در حال فروکش کردن است.
وی افزود: خبرنگاری بحران، کار گران‌قیمتی است؛ زیرساخت‌ها و هزینه‌های گزافی باید بشود و سرمایه‌گذاری مستمر نیاز است تا این نیرو تربیت شود. این اتفاق نمی‌افتد و ما با بحران و فاجعه‌ای مواجه می‌شویم که ابعاد آن گسترده است. باید رسانه‌ها و افکار عمومی را آماده شرایط بحرانی کرد.

راهبرد‌هایی برای بازگشت اعتماد افکار عمومی به رسانه‌ها
الوندی درباره این مسئله هم که کار از کجا باید درست شود، گفت: تا فهم راهبردی از رسانه شکل نگیرد، چیزی درست نمی‌شود. وجود همین اخبار جعلی در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود یک فرصتی برای بازسازی هویت و اعتبار رسانه‌ها است تا اعتبار از دست رفته را به دست آورد. نهاد‌های رسانه‌ای سنتی می‌توانند در این مسیر زنده شوند. کاری که ایرنا انجام داد این بود که فیلم‌های دو دقیقه‌ای تولید کرد و شرایط سیلاب‌ها و حوادث پیرامون آن را به طور دقیق و با آمار و ارقام توصیف کرد؛ استقبال هم شد.
وی گفت: این یک فرصت است تا رسانه‌ها با مردم گفت‌وگو کنند و اطلاعات کاربردی و راهبردی به آن‌ها بدهند. تلاش ما باید این باشد که گزارش‌دهی را به سمت مردم ببریم و سعی شود داده و اطلاعات به آن‌ها بدهیم.
الوندی ادامه داد: واقعیت این است که حدی از این آشفتگی در سطوح سیاستی هم وجود دارد. در برخی موارد موفق عمل شد؛ مثلا در منطقه گلستان همه اجزای حاکم محلی با فرمانداری هماهنگ بودند و در سطحی که تعامل کردند بحران کنترل شد. انتشار اخبار امید مثل همین برگزاری مراسم‌های عروسی در مناطق سیل‌زده هم دیگر راهکاری است که می‌تواند اعتماد را به رسانه‌ها برگرداند.

پیش از فعالیت در شبکه‌های مجازی به مسئولیت‌های اجتماعی و دینی توجه شود
الوندی با بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط حاضر فاصله گرفتن از صدای رسمی است، گفت: در راهبری رسانه باید مرجعیت خبر را در دست بگیریم، اما این اتفاق نمی‌افتد. مردم مسئولیت دارند، اما مقصر نیستند. مردم باید در نظر داشته باشند که قبل از اینکه کاربر اینستاگرام و توییتر باشند، مسئولیت دینی و‌ اجتماعی دارند. آخرین مقصر کاربران هستند. با این حال اگر رسانه‌ها جای خود را در صدا‌های موجود باز نکنند، بازنده خواهند بود.
وی درباره فعالیت مسئولان در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: اگر راهبردی در دولت بود که مسئولان قبل از ارسال هر توییت و یا پست کردن مطلبی در دیگر شبکه‌ها، یک هماهنگی انجام دهند، بعضی مشکلات به وجود نمی‌آید. آسیب آنجایی است که این ابزار‌ها به عامل شلختگی در روابط می‌شود. استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط نخبگان سیاسی اتفاقی عادی است، اما این شلختگی می‌تواند آسیب‌زا باشد.
محمدحسین ساعی همچنین در بخشی از این نشست درباره راهکار حل مشکلات موجود در سطح افکار عمومی گفت: تا روح جمعی در این‌باره شکل نگیرد، این اتفاق نمی‌افتد. طبیعی است که نخبگان سیاسی در شرایط بحران دعوا کنند، اما این را نباید به سطح افکار عمومی بکشانند. پذیرش اینکه در شرایط موجود همه مقصریم اهمیت دارد، بعد از آن است که می‌توانیم به فکر حل بحران باشیم.   انجام سه کار اساسی در مواقع بحران از سوی مسئولان
وی با بیان اینکه آن کسانی که صدا‌های بلندتری دارند، مسئولیت بیشتری هم دارند، گفت: این‌ها باید مسئولیت حرف‌هایشان را بپذیرند. نخبگان سیاسی باید به این مسئله توجه داشته باشند، زیرساخت‌های فنی، نرم‌افزاری و انسانی مهم است، اما در مواقع بحران سه کار اساسی لازم است؛ نخست مدیریت هیجان صورت بگیرد. شیوه مدیریت هیجان با مجموعه‌ای از ارتباطات آیینی انجام می‌شود. مرحله دوم، دادن اطلاعات است، چرخه این اطلاعات و داده‌ها و استفاده از آن‌ها جزییات زیادی دارد. کار سوم هم داشتن ارتباط فراتر از هیجان است. در این مورد پیوند دادن مردم به یکدیگر از طریق سازمان دوم میسر است. در پل‌دختر که ارتباطات قطع شده بود، مسئولان و رسانه‌ها از طریق رادیو می‌توانستند از بیرون خبر بگیرند؛ این‌ها نیاز به آموزش و برپایی مانور دارد. رسانه‌های ما باید مانور شرایط بحران داشته باشند که ندارند.

انتهای پیام

شوک قیمت در بازار نفت با تصمیم ترامپ علیه ایران| حالا چه خواهد شد؟

وزیر خارجه آمریکا ایران را تهدید کرد: هیچ معافیت نفتی تمدید نمی‌شود| قدرت ایران در اثر تحریم‌ها کم شده است |می‎خواهیم درآمد نفتی ایران را به صفر برسانیم

پناهندگی سردار نصیری؛ از شایعه تا واقعیت +تصاویر

کلیدواژه: شرایط خاص سریال شبکه سه سریال شبکه یک سریال طنز

منبع این خبر، وبسایت snn.ir است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۴۴۱۹۵۰ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های صدا و سیما مهاباد چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه
  • عزم ­مشترک رسانه ملی و وزارت صمت
  • کدام سریال‌ها در رمضان ۹۸ روی آنتن می‌روند؟ + تصاویر
  • سریال «محکومین» اپیزود جدید را کلید زد
  • اکران تئاتر طنز طبیب اجباری در طبس
  • تصویربرداری سریال «نفوذ» از سر گرفته می‌شود
  • خبر خوش؛ بازگشت عادل فردوسی پور با برنامه نود
  • سازوکار اپراتورهای مجازی «سیما»/ متولی «شی نما» و «شی نمک» کیست؟
  • ورود مجلس به حذف برنامه۹۰ و احتمال پخش مجدد
  • پخش مجدد برنامه ۹۰ در دستور کار شورای نظارت بر صداوسیما
  • ورود مجلس و شورای نظارت صدا و سیما به پخش برنامه 90
  • هنوز سفارشی برای ساخت سریال «مینو ۲» نداریم/ قصه را برای فتح خرمشهر نگه داشته‌ایم
  • غلامرضا کاتب، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما: تجدید نظر در نحوه رفتار و برخورد با عادل فردوسی پور؟ موضوع در دستور کار است
  • امشب منتظر سریال پرطرفدار شبکه 3 نباشید
  • ساعت پخش سریال گاندو + خلاصه داستان
  • «شرایط خاص» امشب پخش نمی‌شود
  • نماینده مجلس: پخش مجدد برنامه نود در دستور کار شورای نظارت بر صداوسیما
  • 2 بازیگر محبوب طنز در گذر زمان/ عکس
  • دانلود قسمت دوازدهم فصل دوم سریال ممنوعه از سبزپندار