Web Analytics Made Easy - Statcounter

دردسر اخیر شرکت هواپیمایی بوئینگ به خاطر سقوط یک فروند هواپیمای 737 مکس این شرکت، رئیس جمهوری آمریکا را نیز به تکاپو انداخته، تا جایی که وی به مسئولان بوئینگ توصیه کرده نام این برند را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» امروز (دوشنبه) در توییتی با اعلام اینکه هیچ محصولی به اندازه هواپیمای 737 مکس متحمل خسارت نشده، افزود: اگر مسئولیتی در بوئینگ داشتم، هواپیمای 737 مکس را تعمیر و برند جدیدی را برای آن انتخاب می کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری آمریکا که نام خود را برای هتل ها، زمین های گلف و مراکز مختلف انتخاب می کند، در این توییت تصریح کرد: من در مورد برندسازی چه می دانم، شاید هیچ، (اما رئیس جمهوری آمریکا شدم!)، اما اگر جای شرکت بوئینگ بودم، هواپیمای 737 مکس را تعمیر می کردم، چند ویژگی عالی به آن می افزودم و نام هواپیما را به یک نام جدید تغییر می دادم. هیچ محصولی تا این حد آسیب ندیده است. اما دوباره می گویم، چه می دانم.

در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مکس متعلق به خطوط هوایی اتیوپی در ماه گذشته، شرکت های هواپیمایی و کشورهای سراسر جهان، پروازهای این مدل را زمین گیر کردند.

بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اتیوپی که 19 اسفند ماه از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.

همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.

چندی پیش نیز یکی از هواپیماهای مشابه متعلق به شرکت هواپیمایی نروژ اندکی پس از پرواز از دبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.

شرکت های هواپیمایی مکزیک، چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر کایمن، سنگاپور و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس ممنوع اعلام کردند.

در همین حال، گروه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مکس تا 19 آگوست (28 مرداد ماه) ممنوع است.

ممنوعیت پروازهای هواپیمای بوئینگ موجب لغو روزانه 115 پرواز شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد