Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «جیمز استوری» کاردار آمریکا در ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کردکه واشنگتن برای تغییر دولت کاراکاس جدول زمانی ندارد، اما مطمئن است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در راس قدرت باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوگوتا، وی افزود: جدول زمانی مشخصی برای بازگشت به دمکراسی در ونزوئلا وجود ندارد، اما این زمان فرا می رسد، ضمن اینکه قرار نیست این مساله، امر آسانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاردار آمریکا در حالی از این مساله خبر داد که گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از تشکیل نشستی به میزبانی اندیشکده آمریکایی مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) حکایت دارد که در جریان آن، گزینه های نظامی در ونزوئلا بررسی شده است.
اسپوتنیک در گزارش خود با استناد به گزارش تارنمای «گِرِی زون» (Gray Zone) نوشت: این نشست هفته گذشته و پشت درهای بسته برگزار شد.
این نشست تحت عنوان «ارزیابی استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا» با مشارکت حدود 40 نفر از مقامات از جمله مقامات سابق وزارت امور خارجه، شورای امنیت ملی، شورای اطلاعات ملی و دریاسالار «کِرت تید» که به تازگی پست فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را ترک کرد، برگزار شد.
تعدادی از مقام های ارشد سفارتخانه های کلمبیا و برزیل و نمایندگانی از طرف «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نیز در این نشست حضور داشتند.
آمریکا، مجوز شورای امنیت سازمان ملل برای متوسل شدن به گزینه نظامی علیه ونزوئلا را ندارد. واشنگتن، تحریم هایی را علیه دولت مادورو اعمال کرده تا وی را برای واگذاری قدرت و روی کار آمدن گوایدو، تحت فشار قرار دهد.
مادورو نیز تحریم های آمریکا را مسبب مشکلات اقتصادی ونزوئلا دانسته و گوایدو را دست نشانده واشنگتن برشمرده است.
براساس این گزارش، در پی بحران سیاسی در ونزوئلا و کمبود دارو و غذا در این کشور، بیش از سه میلیون ونزوئلایی از این کشور مهاجرت کرده اند.
گوایدو که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا می داند، مدعی است که انتخاب مجدد مادورو در انتخابات سال 2018 این کشور، غیرقانونی است.
در همین حال، بسیاری از کشورهای غربی، گوایدو را به عنوان رئیس دولت ونزوئلا به رسمیت شناخته، اما روسیه، چین و کوبا از مادورو اعلام حمایت کرده اند.
وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که همه پرسنل دیپلماتیک خود را از ونزوئلا که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، خارج می کند.
شبک**اروپام**9109**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا ونزوئلا تغيير دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دیدار صنعت نفت - مس تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال، مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان به جای روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089759

دیگر خبرها

  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • زمان دیدار صنعت نفت - مس تغییر کرد