Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: پرآب فعلی که بر اثر بارش‌های شدید در استان ایجاد شده نباید موجب بی‌‌خیالی مسئولان در حفظ ذخایر و منابع آبی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالرحمن زاهدی همراه علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، معاون این شرکت، یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسئولان استان و شهرستان در حاشیه بازدید از دشت و تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک اظهار کرد: بارندگی شدید هفته‌های اخیر در استان قزوین موجب بهبود وضعیت منابع آبی  شده که پرآبی فعلی نباید موجب بی‌خیالی مسئولان در حفظ ذخایر آبی برای روز مبادا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین باید در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد و این مهم در رأس برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

استاندار قزوین بر جلوگیری از چرای غیرمجاز در دشت الله‌آباد شهرستان آبیک از سوی مسئولان تأکید و خاطرنشان کرد: این دشت ذخیره‌های ژنتیکی محسوب می‌شوند که باید آن را حفظ کرد و از ایجاد کانون ریزگرد و انتشار آن به تهران، قزوین و کرج جلوگیری کرد.

زاهدی بیان کرد: سال گذشته دشت و تالاب الله‌آباد خشک بود که با احیای آن توسط آب رودخانه‌های استان قزوین بر اثر وقوع سیلاب امروز به منظره زیبایی تبدیل شده و شاهد انواع و اقسام پرندگان مهاجر شکاری، آب‌زی و کنارآب‌زی هستیم.

وی افزود: 15 تا 20 سال بود که دشت و تالاب الله‌آباد خشک شده بود و به برکت بارش رحمت الهی، جانی تازه گرفته و احیا شده است.

این مسئول ادامه داد: دشت الله‌آباد حدود 50 هزار هکتار مساحت دارد که حدود هشت هزار هکتار از تالاب این دشت آبگیری شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: مسئولان باید در حفاظت از دشت الله‌آباد، جلوگیری از تخریب این دشت و تبدیل دشت به گردشگری گام ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین تالاب زیبایی سازمان برنامه و بودجه فرماندار شهرستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از آغاز اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین خبر داده و گفت: این طرح در ۸ نقطه دیگر از استان اجرا می‌شود.

سردار علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: برابر تدابیر و برنامه‌های ابلاغی، طرح همیاران آرامش اجتماعی در ۳۳۰ نقطه از کشور عزیزمان اجرایی خواهد شد که از این تعداد ۹ نقطه از استان قزوین به منظور اجرای طرح انتخاب شده است.

وی افزود: آغاز این طرح از صبح امروز در محله هادی آباد اجرایی شده و به یاری خداوند متعال در هفته‌های آتی نیز در استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این طرح خدمات درمانی، آموزشی، ورزشی، تحصیلی و حوزه‌های مختلف از خدمات انتظامی در اختیار شهروندان عزیز محله هادی‌آباد قرار خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان، شهرداری، بسیج جامعه پزشکان، سپاه و دستگاه قضائی استان و معتمدین محل از ارائه دهندگان خدمات در این طرح هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نقاط کم برخوردار و محروم شهر تدوین شده و به همین منظور مسئولان ارشد هریک از دستگاه‌ها در این محلات حاضر بوده و به‌صورت حضور به گفت‌وگو و حل مشکلات شهروندان خواهند پرداخت.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمانی که با حضور مجرب‌ترین پزشکان و دندان‌پزشکان در خدمت عموم مراجعان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال شهروندان بسیار مطلوب بوده و این این طرح تا ساعت ۱۹۰۰ در محله هادی‌آباد ادامه خواهد داشت.‌

کد خبر 749862

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است