Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:18:17 GMT

گردشگری از مولفه های مهم توسعه هرمزگان است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۷۵۴

گردشگری از مولفه های مهم توسعه هرمزگان است

به گزارش ایرنا، عباس مرادی عصردوشنبه درهمایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان در بخش ارائه پنل تخصصی گردشگری اظهار داشت: براساس 2 سال و نیم مطالعه و تهیه سند آمایش هرمزگان می توان گفت این استان روند امیدوار کننده ای در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: این بخش در کنار سایر سایر مولفه های توسعه از مولفه های مهم توسعه استان به شمار می رود و یکی از بندهای مهم سند آمایش سرزمین هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان بیان داشت: این استان داراب تنوع منابع و مولفه های گردشگری است که برخی می تواند گردشگر استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی را به خود جذب کند.
به گفته مرادی، 4 فرودگاه بین المللی، پشتیبانی خوبی برای توسعه بخش گردشگری در هرمزگان هستند و از سوی دیگر جاذبه های گردشگری این استان مکمل همدیگر هستند که این مهم برای سرمایه گذار اطمینان محسوب می شود.
وی بیان داشت: 12 درصد استان هرمزگان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهند و این ظرفیت مناسبی برای طبیعت گردی است و می توان آن را تا 20 درصد نیز افزایش داد.
مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان در این رابطه ابراز داشت: 60 درصد مساحت برخی شهرستان ها را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد که می توان به شهرستان خمیر اشاره کرد.
مرادی افزود: هرمزگان برای گردشگری پهنه بندی شده مه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند آنها را به سرمایه گذاران معرفی کرده و انتشار عمومی بدهد.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این ها باید اجزا مختلف، محدودیت ها و عناصر گردشگری را شناخت که جاذبه ها تنها یکی از این عناصر است.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان از امروز دوشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزارشده است.
در آیین افتتاحیه این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سفیر ایران در قطر، سفیر آفریقا در تهران، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان سخنرانی کردند.
در بخش عصرگاهی این همایش نیز مدیران دستگاه های اجرایی هم اکنون درحال ارائه پنل های سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل وعمران شهری، صنعت، گردشگری و شیلات و کشاورزی هستند.
3219/9887/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 صنعت عضو هیات علمی دانشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود