Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@21:34:00 GMT

جشنواره غذای اکو؛ گام بلند زنجان در توسعه گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۰۷۰

جشنواره غذای اکو؛ گام بلند زنجان در توسعه گردشگری

به گزارش ایرنا، یحیی رحمتی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران برگزاری چهار دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم به میزبانی زنجان را زمینه ساز دستاوردهای مهمی برای این شهر خواند و گفت: این جشنواره در اوایل سال گذشته در قالب بیانیه نهایی نشست وزیران امور خارجه اکو در شهر دوشنبه تاجیکستان مورد تایید و شناسایی کشورهای عضو قرار گرفت و این موفقیت قابل توجهی برای زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امسال در پنجمین دوره جشنواره غذای اکو - جاده ابریشم مهمانانی در سطح سفیر و دیپلمات از 15 کشور در زنجان حاضر می شوند، افزود: اتریش، سریلانکا، عمان، کرواسی، یونان، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، اندونزی، ترکیه، آذربایجان، هندوستان و روسیه از جمله کشورهایی هستند که سفرا و دیپلمات های آنها در این جشنواره حضور خواهند یافت.
پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم 29 فروردین تا اول اردیبهشت امسال در مجموعه نمایشگاهی کاسپین زنجان برگزار می شود.
به گفته رحمتی آیین گشایش این جشنواره عصر پنجشنبه هفته جاری با حضور مهمانان برجسته داخلی و خارجی در سالن همایش های مهرانه برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حضور 18 گروه آشپزی خارجی در کنار گروه های ایرانی در پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جشنواره در کنار غرفه های آشپزی، 30 غرفه نیز به منظور عرضه صنایع دستی 19 استان کشور دایر می شود.
وی جمعیت 450 میلیونی کشورهای عضور اکو و جمعیت 2 میلیارد نفری کشورهای مسیر جاده ابریشم را فرصتی بی نظیر برای معرفی شهر زنجان عنوان کرد و اظهار داشت: چین برای احیای جاده ابریشم و استفاده از ظرفیت آن در توسعه گردشگری خود تا کنون بالغ بر 40 میلیارد دلار هزینه کرده است بنابراین ما نیز می توانیم در بهره گیری از این ظرفیت سهیم باشیم و از آن بهره بگیریم.

** اقدامات قابل توجهی برای توسعه گردشگری در زنجان انجام شده است
شهردار زنجان نیز در این نشست خبری توسعه گردشگری را از لوازم مهم توسعه پایدار برشمرد و گفت: امروز نیازمندیم به این مهم اعتقاد بیشتری داشته باشیم.
مسیح الله معصومی افزود: اگر گردشگری را تقویت کنیم شاید دیگر خیلی نیاز نباشد به دنبال سایر طرح ها و منابع برای کسب درآمد باشیم.
وی اظهار داشت: برای مطرح شدن زنجان و توسعه گردشگری در آن، نیاز داریم تا این شهر را به اشکال و بهانه های مختلف در عرصه ملی و بین المللی مطرح کنیم.
شهردار زنجان با بیان اینکه تا کنون اقدامات قابل توجهی برای توسعه گردشگری در این شهر انجام شده است، گفت: میراث فرهنگی استان در این زمینه تلاش های بسزایی کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین نقشه راهی برای توسعه گردشگری در شهر زنجان خبر داد و افزود: امسال در کنار بودجه های جاری، اعتباری به منظور شناسایی و مرمت بناها و خانه های تاریخی در شهر زنجان اختصاص داده شده است تا ضمن حفظ اصالت تاریخی چنین بناهایی، به فراخور شرایط آنها، کاربری هایی نیز برای این گونه بناها تعریف شود.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال 1394 همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد.
سازمان همکاری اقتصادی (Economic Cooperation Organization) موسوم به اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.
سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.
پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
8068/3088
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ترکمنستان دلار صنایع دستی و گردشگری گردشگری هندوستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند

با صرف درست و هدفمند منابع و هزینه‌ها، احتمال ثمردهی و موفقیت استارت آپ‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری شاهد تحولات فناورانه و رشد نوآوری در جزیره کیش خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، درخصوص لزوم هدایت دقیق فعالان حوزه نوآوری در جزیره کیش، باید از بین حدود 2500 حوزه فناورانه موجود در کشور که برای آنها وقت و سرمایه صرف شده است، به سمت فناوری‌هایی پیش رفت که تنها در جزیره کیش امکان رشد و توسعه آنان وجود داشته باشد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هم به واسطه فرصت‌های قابل توجه کیش در این زمینه رغبت بیشتری جهت سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد.‎

‎علیرضا فراهانی روز یکشنبه در نشستی در همین رابطه در خصوص زمینه‌های جذاب فعالیت نوآورانه در این جزیره، اظهار داشت: از جمله فناوری‌های نوآور که به سرعت می‌تواند در جزیره کیش توسعه یافته و به نتیجه برسد، حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم با دریا دارد. به عنوان مثال در حوزه شیلات می‌توان به بحث گیاهان و جانوران دریایی، دارویی و استحصال انرژی از امواج دریا اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری در جزیره کیش نیاز به شتاب و قدرت فزاینده دارد، تا توسعه و تحول در جزیره نمود بیشتری پیدا کند، افزود: از دیگر جذابیت‌های جزیره کیش برای نوآوری با قابلیت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است.گردشگری به عنوان یک مزیت جدی در کشور می‌تواند با چاشنی نوآوری همراه شده و در بخش‌های مختلف ازجمله گردشگری تفریحی و یا گردشگری سلامت فعالیت کند.

سرپرست مؤسسه علوم و فنون کیش تصریح کرد: از آنجا که کشور ما قابلیت ارائه خدمات باکیفیت و نسبتاً ارزان را در حوزه سلامت دارد، لذا اقبال بسیاری دربین کشورهای همسایه دارد، از این رو جزیره کیش با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند شرایط حضور شرکت‌های نوآور در این حوزه را فراهم کرده و ضمن کمک به توسعه گردشگری، سلامت بازدهی زودهنگامی را نیز برای آنان به همراه داشته باشد.‎

فراهانی، حوزه انرژی را از دیگر ظرفیت‌های معرفی کیش به عنوان پایگاه نوآورانه دانست و گفت: منابع گازی و نفتی زیادی در کنار جزیره کیش تمرکز پیدا کرده است، که این امر می‌تواند یک امکان بی‌نظیر جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نو با قابلیت اشتغال‌زایی و خلق پول را فراهم آورد.‎ حوزه فناوری اطلاعات نیز از دیگر حوزه‌های دارای جذابیت و مزیت در بحث نوآوری است و ما در جزیره کیش می‌توانیم سرمایه‌گذاری و حمایت‌های جدی نیز از این حوزه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فعالیت در این حوزه برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و فضای خاصی جز فراهم بودن بستر ارتباطات و اینترنت نداشته، از این جهت جزیره به لحاظ شرایط آب و هوایی و آرامش ذاتی می‌تواند بستر خوبی جهت مستقر شدن فعالان حوزه فناوری اطلاعات از جمله هوش مصنوعی، نرم‌افزار، سرویس‌های ابری و سایر زمینه‌ها جهت رشد و توسعه این بخش باشد.

‎وی در خصوص خدمات و حمایت‌های مرکز نوآوری مؤسسه علوم و فنون کیش افزود: در حال حاضر این مرکز علاوه بر بحث تأمین محل کار برای این شرکت‌ها، می‌تواند خدمات مشاوره‌ای نیز در خصوص أخذ مجوز دانش‌بنیان، دریافت تسهیلات و حوزه تجاری‌سازی محصولات به آنان ارائه دهد.‎

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد