Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:47:33 GMT

خسارت دیدگان بارندگی اخیر به فرمانداری ها مراجعه کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۵۵۷۶

خسارت دیدگان بارندگی اخیر به فرمانداری ها مراجعه کنند

به گزارش ایرنا، رضا مدرس شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: طبق دستور استاندار و هماهنگی های انجام گرفته مالکان واحدهای تجاری و مسکونی که در شهرهای مختلف استان دچار خسارت چه به ساختمان و چه به لوازم منزل شده اند با اسناد و مدارک شخصا به فرمانداری و یا اداره مسکن و شهرسازی شهرستان خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: صاحبان واحدهای تجاری نیز که دچار خسارت شده اند، در سطح شهرستان به فرمانداری شهرستان ها مراجعه کنند.
مدرس بیان داشت: مالکان واحدهای تجاری و مسکونی در روستاها نیز که به علت بارش های اخیر دچار خسارت ( خسارت به ساختمان، لوازم و احشام) شدند، اسناد و مدارک را به دهیار هر روستا تحویل دهند.
این مقام مسوول تصریح کرد: تمام دهیاران نیز موظف هستند، لیست خسارت ها را به بخشداری مربوطه ارائه دهند تا بخشداران به صورت لیست های تجمیع شده به فرمانداری ها ارسال کنند.
مناطق مختلف هرمزگان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری شاهد بارش شدید باران بودند که به دنبال این بارش ها مراکز آموزشی و دانشگاهی به دلیل احتمال سیل و آبگرفتگی شدید معابر تعطیل شد.
طی این دو روز به دلیل حجم بالای بارش ها، برخی از رودخانه های فصلی طغیان و محورهای ارتباطی بیش از 20 روستا در شرق هرمزگان مسدود شد.
جاده ارتباطی بندر شهید رجایی بزرگترین بندرکانتینری ایران نیز در روز یکشنبه به دلیل آبگرفتگی شدید مسدود بود که با تلاش نیروهای راهداری بیشتر محورهای مسدود بازگشایی شدند.
بیشترین بارش در شهرستان های بندرخمیر با 84/5 میلیمتر، حاجی آباد 44/8 میلیمتر، جاسک41/3 و بندرعباس 45 و شش دهم میلیمتر به وقوع پیوسته است.
7198/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران سیل مسکن خسارت فرمانداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی

معاون فنی و شبکه دیدبانی اداره کل هواشناسی یزد گفت: استان یزد رتبه اول رشد بارندگی کشوری در سال زراعی جاری را تا این ساعت با ۳۳ درصد افزایش نسبت به میانگین یکسال کامل آبی، از آن خود کرده است.

دهقانی افزود: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی ۴۰۲- ۴۰۳ تا ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری به ۱۱۴.۶ میلیمتر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه تا این تاریخ ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در استان ۸۶ میلیمتر می‌باشد، تصریح کرد: تاکنون تنها ۱۰ استان بارش‌های بیشتر از میانگین بارش نرمال خود را تا نیمه اردیبهشت داشته‌اند.

دهقانی اظهار داشت: اگرچه این از لطف خاص و ویژه خداوند به استان بوده است، اما ذکر این نکته ضروری است که به علت خشکسالی‌های سال‌های گذشته و مصرف زیاد آب، منابع آبی در استان کاهش داشته بنابر این هنوز تا جبران عقب ماندگی‌های آبی فاصله زیادی داریم و باید در مصرف آب رعایت صرفه جویی را داشته باشیم.

معاون فنی و شبکه دیدبانی هواشناسی استان ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال از پر باران‌ترین ماه‌های استان یزد در چند سال اخیر بوده، به گونه‌ای که بارش‌ها در تفت با رقم ۵۱ میلیمتر طی ۲۷ سال گذشته بی سابقه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • تصاویر سیل شدید در برزیل در پی بارندگی‌های اخیر
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران