Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- یکی از سه نویسنده گزارش های تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بارندگی های روزهای گذشته نشان از وارد شدن کشور به ترسالی نیست و احتمال تابستان گرم و خشک نیز وجود دارد.

محمد رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهار امسال میزان بارش ها استثنایی بود و در سال های آینده با شدت کمتر در همین بازه زمانی در کشور بارندگی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و با وجود بارندگی های اخیر، تابستان گرم در پیش رو داریم، به دلیل تبخیر و تعرق بالا در تابستان میزان آب در دسترس کاهش می یابد و از هم اکنون مدیریت مصرف آب و صرفه جویی باید مد نظر قرار بگیرد.
یکی از سه عضو نویسندگان گزارش های تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در ایران اظهار داشت: در سال های آینده خشکسالی ادامه خواهد داشت ولی از شدت آن کاسته می شود.
وی تصریح کرد: برآیند بررسی مدل های اقلیمی بیانگر آن است که در آینده و تا سال 2100 میلادی مناطق خشک، خشک تر و مناطق مرطوب بر رطوبشان افزوده می شود.
یکی از سه عضو نویسندگان گزارش های تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در ایران اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد تغییرات اقلیم بر فراوانی وقوع سیلاب و خشکسالی اثر گذاشته است.

**سیل های اخیر ناشی از باروری ابرها نیست
دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان اضافه کرد: باروی ابرها در واقع تشویق ابرها برای بارش زودهنگام است و به هیچ وجه در باروری ابرها آب تولید نمی شود.
وی با بیان این که بارش از طریق باروری ابرها در منطقه ای محدود امکاپذیر است، ادامه داد: باروری ابرها موجب بارندگی در سطح گسترده نمی شود.

**فعالیت های انسانی عامل اصلی تغییر اقلیم است
دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان گفت: از سال 1750 میلادی همزمان با انقلاب صنعتی و آغاز فعالیت های انسانی در صنعت جرقه تغییر اقلیم زده شد و با انباشت اثرات ناشی از فعالیت انسان بر شدت تغییرات اقلیم در سال های اخیر افزوده است.
به گزارش ایرنا، 95 درصد علت اصلی تغییر اقلیم فعالیت انسانی مانند افزایش استفاده از سوخت های فسیلی و افزایش تولید گاز کربن دی اکسید و به دنبال آن گرمایش جهانی است.
اقلیم یک سامانه جامع متشکل از پنج مولفه آب کره، هوا کره، زیست کره، سنگ کره و یخ کره، است که در تعامل با یکدیگر هستند که برای بررسی تغییرات اقلیم باید تمام این مولفه ها مورد بررسی قرار گیرد.
بر اساس اعلام هواشناسی، میانگین بارندگی استان سمنان از بیست و هفتم اسفند 97 تا ششم فروردین امسال 36 میلیمتر بود که مقایسه این آمار با بازه زمانی مشابه سال گذشته که 6.2 میلیمتر بود، افزایش نزدیک به 485 درصدی را نشان می دهد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هواشناسي ترسالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در ویدیویی که از این گفت‌وگو منتشر شده، مجری بی‌بی‌سی فارسی سؤالات خود را از کاغذ می‌پرسد و خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی نیز از روی کاغذی که در مقابلش قرار دارد پاسخ سؤالات مجری را از رو می‌خواند و سپس مترجم، پاسخ‌ها را به زبان فارسی برگردان می‌کند!

این درحالی است که نویسنده گزارش بی‌بی‌سی جهانی درباره نیکا شاکرمی، در این گفت‌وگو اذعان دارد که اسناد ادعایی در گزارشش، گاف‌ها و تناقضات متعددی داشته است.

وی همچنین از پاسخ به این سؤال که اسناد از کجا به دست بی‌بی‌سی رسیده، طفره می‌رود. پس از انتشار ویدیوهای این گفت‌وگو، یک کاربر فضای مجازی درباره آن اظهار کرد که بخش فارسی BBC آمد ابروی بخش جهانی را درست کند، چشمش را هم کور کرد! برخی دیگر از کاربران فضای مجازی تدارک چنین مصاحبه‌ای را شراکت بخش فارسی BBC با پروژه دولت انگلیس برشمردند.

این کاربران همچنین معتقدند که جعل چنین گزارشی نه تنها به‌خاطر پروژه تبلیغاتی علیه ایران در اثنای درگیری‌های غزه بوده بلکه ارجاع این مأموریت به بخش BBC جهانی بدین خاطر صورت گرفته است که کلیه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین به عنوان بازتاب‌دهنده این گزارش در پروژه مشارکت کنند. چرا که اگر بخش فارسی BBC این گزارش را منتشر می‌کرد، به دلیل اختلافات موجود میان شبکه‌های فارسی‌زبان (علی‌الخصوص BBC و اینترنشنال)، احتمال پوشش ناکافی پروژه از سوی سایر فارسی‌زبان‌ها بالا می‌رفت.

پمپاژ دروغ به نفع پلیس امریکا

خبر دیگر اینکه، گزارش جعلی و سندسازی بی‌بی‌سی جهانی در ارتباط با نیکا شاکرمی علاوه بر کاربران ایرانی، واکنش کاربران خارجی شبکه‌های اجتماعی را هم در پی داشت. این کاربران با اشاره به سندسازی بی بی سی، از این رسانه انگلیسی خواستند که به جای دروغ پردازی علیه ایران به پوشش سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های امریکا توسط پلیس این کشور بپردازند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را به تصویر بکشد. این کاربران معتقدند که شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی برای به حاشیه بردن اقدامات ضد حقوق بشری پلیس امریکا، دست به دروغ‌سازی علیه ایران زده است.
دو روز از انتشار گزارش بی‌بی‌سی جهانی در ارتباط با مرگ نیکا شاکرمی می‌گذرد. به رغم اذعان بخش فارسی این رسانه به سندسازی، بی‌بی‌سی درقبال انتقادات و مطالبه کاربران برای ارائه اسناد اصلی سکوت کرده است.

کد خبر 848862 منبع: ایران برچسب‌ها اغتشاش تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است