Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: عموم تاسیسات منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور مغلوب در سیلاب هستند و تولید در برخی از تاسیسات نفتی متوقف شده است.

به گزارش جنوب نیوز، بیژن زنگنه که امروز- دوشنبه- به دعوت کمیسیون انرژی مجلس در این کمیسیون حضور یافته بود، درخصوص وضعیت آبگیری مخازن 4 و 5 تالاب هورالعظیم با توجه به اینکه برخی از منابع، خبر از ممانعت وزارت نفت از این کار با هدف جلوگیری از آسیب به تاسیسات نفتی داده بودند، گفت: وزارت نفت ممانعتی در آبگیری ایجاد نکرده و امکان آبگیری تالاب هورالعظیم را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت همچنین درخصوص وضعیت تاسیسات نفتی داخل تالاب هورالعظیم توضیح داد: تاسیسات بزرگ و وسیعی در منطقه غرب کارون، دشت آزادگان و هور وجود دارد که بخشی از آن‌ها نیز مربوط به میادین نفتی مشترک است اما عموم این تاسیسات مغلوب در سیلاب هستند.

زنگنه ادامه داد: از آنجا که تصمیم ستاد مدیریت بحران منطقه، جاری بودن آب در هورالعظیم است، وزارت نفت نیز از این تصمیم تبعیت کرد، هرچند عموم تاسیسات نفتی و جاده‌های اطراف‌شان به زیرآب رفته‌اند و ارتباط با تاسیسات قطع شده اما برای حفظ جان مردم با جان و دل به زیر آب رفتن تاسیسات را پذیرا شدیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تولید در برخی از تاسیسات نفتی با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت قطع شده است، اضافه کرد: پس از فروکش کردن آب، تولید نفت در این بخش‌ها از سر گرفته خواهد شد.

زنگنه تاکید کرد: از آنجا که ارتباط‌های جاده‌ای تاسیسات نفتی در برخی از مناطق قطع شده است تولید نفت را نیز در این بخش‌ها قطع کرده‌ایم تا اگر چاه‌ نفتی آسیب دید و امکان دسترسی نبود مشکلی پیش نیاید.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • کمک شرکت نیشکر به گندم کاران در مقابل سیلاب
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون