Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:26:26 GMT

آبگیری ۹۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری جاسک

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۰۹۷

آبگیری ۹۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری جاسک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،جمشید سالاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک گفت: در پی بارندگی‌های اخیر ۹۰ درصد سازه‌های آبخیزداری در این شهرستان آبگیری شد.

وی افزود: حجم آبگیری سازه‌ها ۵ میلیون متر مکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک گفت: این سازه‌ها شامل ۲۴ سازه از انواع بند‌های خاکی، سد‌های سنگی ملاتی، سیستم پخش سیلاب در مناطق جاسک کهنه (گزدان)، کوییک بالا و پایین، سران، زوادو، شیرآهن، سرخ کوه، بونجی، اگوشک، کاشی، نگر شرقی (سورک) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید سالاری افزود: این سازه‌ها با اثر بخشی مطلوب، نقش مستقیمی در کنترل سیل و خطرات ناشی از آن، تقویت آبخوان‌ها و چاه‌های کشاورزی، حفاظت از منابع آب و خاک، تداوم حیات وحش و مقابله با خشکسالی دارند.
انتهای پیام/ز


آبگیری سازه‌های آبخیزداری جاسک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان