Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:50:59 GMT

پیش بینی بارش باران ۲ روزه در ۱۴ استان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۶۶۷۶

پیش بینی بارش باران ۲ روزه در ۱۴ استان

خبرگزاری تسنیم: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در خراسان‌رضوی بارش پراکنده تا ظهر ادامه داشته و از بعد از ظهر سامانه بارشی از سمت مرز‌های شرقی خارج می‌شود. از بعدازظهر همچنین رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، برخی نقاط کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی شده که فردا ۲۸ فروردین بارش در استان‌های ذکر شده، تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا در برخی نقاط استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی و لرستان و اواخر وقت در برخی نقاط خوزستان و اصفهان رگبار باران روی می‌دهد که شدت بارش در این روز مربوط به برخی نقاط آذربایجان‌شرقی و غرب آذربایجان غربی است.

روز چهارشنبه در بعضی ساعات در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از افزایش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی خبر داده و اعلام کرد این افزایش دما در خراسان رضوی تا روز پنج شنبه تداوم دارد و مجدداً از روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی و از روز جمعه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی دما تقریباً به همین میزان در مناطق ذکر شده کاهش می‌یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز‌های سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

به گزارش مهر، همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت‌تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت