Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@21:42:22 GMT

عزم روسیه برای خروج از توافق با اوپک

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۴۱۴

ساعت24 -اویل پرایس نوشت: وزیر دارایی روسیه گفت : اوپک و روسیه احتمالا با آمریکا به خاطر سهم آن در بازار نفت می جنگند حتی اگر عاقبت آن بیرون رفتن از توافق اوپک و کاهش قیمت‌ نفت باشد.

آنتون سیلوانف، وزیر دارایی روسیه گفت: اوپک و روسیه احتمالا با آمریکا به خاطر سهم آن در بازار نفت می جنگند حتی اگر عاقبت آن بیرون رفتن از توافق اوپک و کاهش قیمت‌ نفت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک و روسیه تولید نفت را از طبق توافق پایین آوردند ولی آمریکا همچنان تولید خود را افزایش می دهد و سهم خود را در بازار نفت بالا می برد. سهم بازار قبلا متعلق به اعضای اوپک و سایر امضاکنندگان غیر اوپک قرارداد بود.


هر شکستی در قرارداد کاهش تولید تأثیر منفی بر قیمت نفت دارد و از نظر تئوری می‌تواند قیمت را تا محدوده ۴۰ دلار در هر بشکه پایین بیاورد که به تولیدکنندگان نفت آمریکا فشار می‌آورد و سرمایه‌گذاری‌های جدید را به خطر می اندازد.
سیلوانوف گفت :« اگر این قرارداد کنار گذاشته شود، قیمت نفت کاهش می یابد و سرمایه‌گذاری‌های جدید کم می شوند و تولید آمریکا پایین تر می رود چون هزینه تولید برای نفت شیل گرانتر از تولید متعارف است».
این نظرات سیلوانف همزمان با هشدار رکود قریب الوقوع اقتصاد جهانی اعلام شد. وزیر دارایی روسیه گفت:« ریسک یک رکود بسیار بالاست. ما برای یک تغییر در قیمت جهانی انرژی آماده ایم و بودجه و ذخایر را آماده کرده ایم ».
با افزایش تولید آمریکا و گسترش سهم آن در بازار ،نفوذ اوپک رو به کاهش است و این اهمیت ارتباط اوپک با روسیه را نشان می دهد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟