Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@16:41:27 GMT

بزرگترین ذخیره سنگ آهن خاورمیانه درگوهر زمین

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۵۱۸

بزرگترین ذخیره سنگ آهن خاورمیانه درگوهر زمین

پوریانی گفت : گوهرزمین که به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه به میزان ۶۴۳ میلیون تن را داراست ، لذا سود ۱۲۲ میلیون دلاری را از فراوری این ماده خام معدنی در سال گذشته به دست آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین در گفتگو با راه آرمان گفت: در سال ۹۶، ۱۶‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن سنگ آهن استخراج کردیم که در سال ۹۷ به ۱۷.۵ میلیون تن رسید که بالاترین آمار در بین معادن سنگ آهن ایران است لذا  پیش بینی شده در سال جاری با تغییراتی در نحوه فرایند تولید، بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی افزود : ذخیره معدن گهرزمین ۶۴۳ میلیون تن برآورد شده که بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه است لذا سال گذشته بیش از ۴.۴۳۰ میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشته ایم که بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه بود.

پوریانی با بیان اینکه در آخرین رتبه‌بندی از بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران، رتبه ۲۳ را بدست آوردیم، تصریح کرد : گوهرزمین به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است که موفقیت هایی را نیز بدست آورده است ، همچنین شرکت گوهرزمین ۶ میلیارد تومان هم به مردم سیل‌زده کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گوهرزمین عنوان کرد: ارزش صادرات کنسانتره ۲۸۰% (۱۲۲ میلیون دلار)، فروش سنگ پرعیار ۶۰۰% و کلوخه سنگ آهن ۹۰% نسبت به مدت مشابه  آن در سال «۹۶» افزایش یافته است .

وی خبر داد : خط یک گندله‌سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن تا پایان شهریور ماه و خط ۳ کنسانتره‌سازی هم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

پوریانی در پایان خاطر نشان کرد: امسال ‌پیش‌بینی سود گهرزمین حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۱۰۰% رشد نسبت به سود سال مالی قبل خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 روئسای جمهور آمریکا از جمله جو بایدن به دنبال توافق با ایران برای مصرف داخلی و انتخاباتی بوده‌اند و صهیونیست‌ها که از این موضوع آگاهی دارند، همواره در این مسیر سنگ اندازی کردند. در همین ارتباط کارشناس کانال 12 تلویزیون اسرائیل در این ارتباط گفت: «اگر قرار است آمریکا با ایران به تفاهم برسد باید روابط ما را با ماهی چاق خاورمیانه یعنی عربستان عادی کند، در این صورت میتوان طعم تلخ تفاهم با ایران را تحمل کرد...» اظهارات قابل تامل این کارشناس صهیونیست را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بزرگترین شبکه پشتیبانی از سیستم‌های اتوماسیون شبکه بانکی کشور در «فرادیس البرز»
  • اولویت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در سال جهش تولید اعلام شد
  • بیست و هشتمین نمایشگاه نفت تا دقایقی دیگر آغاز به کار میکند
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد (پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد