Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@00:03:07 GMT

کانال انحراف بند ولی در استان گلستان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۶۲۵

کانال انحراف بند ولی در استان گلستان افتتاح می‌شود

کانال انحراف بند ولی در منطقه دیگچه استان گلستان روز چهارشنبه با حضور دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، کانال انحراف بند ولی که برای کنترل سیلاب گرگان‌رود به سد وشمگیر در منطقه دیگجه شهرستان گنبدکاووس به همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است روز چهارشنبه (28 فروردین‌ماه) با حضور دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مسئولان استانی و محلی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کانال انحرافی که در بالادست سد وشمگیر احداث شده یکی از اقدامات قرارگاه خاتم در جریان سیل اخیر استان گلستان بود که با 5 هزار مترمکعب خاکبرداری و 17هزار مترمکعب لجن‌برداری با استفاده از 22 دستگاه بیل مکانیکی، هفت دستگاه بلدوزر، یک دستگاه جرثقیل و بسیاری از ادوات و تجهیزات دیگر انجام شده است.   این کانال 2 کیلومتری با عمق 6 تا 10 متر می‌تواند آب مازاد را قبل از ورود به سد وشمگیر به پایین سد و به سمت بندهای کشاورزی منطقه که ظرفیت حدود 100 میلیون مترمکعب آب دارند هدایت کند تا در مصارف کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار گیرد و سیلاب‌های مخرب در گرگان‌رود را کنترل کند.   این طرح در حدود ده سال قبل توسط وزارت نیرو و آب منطقه‌ای استان گلستان مطرح شد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار، اقدامی در خصوص احداث آن صورت نگرفته بود و سیلاب اخیر که در 100 سال اخیر بی‌سابقه بود باعث شد تا احداث آن توسط قرارگاه خاتم با قوت پیگیری شود.   وجود لجن‌زارهای بسیار غلیظ در مسیر انتهایی اتصال به آب‌بندان‌ها، تراز بالای کف آببندان و وجود مناطق مسکونی و روستاها از جمله مشکلات و موانع در احداث این کانال بود.  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در ۱۸ کلاس و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی طراحی و احداث شده است.

برای ساخت این مدرسه در منطقه پردیسان ۳۰ میلیارد تومان به همت خیر هزینه شده و طرح سالن ورزشی نیز در قالب دولتی و با مشارکت خیر به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدرسه استقرار سه سامانه سلول‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ کیلووات است که علاوه بر بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای تامین پایدار شبکه توزیع برق به تأمین هزینه مدرسه‌های نیز کمک می‌کند.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم با تجلیل از خدمات و اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: استان قم  یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیاز دارد که باید به سرعت این نیاز مرتفع شود.

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست احداث است که ۵۰ درصد آن‌را خیرین برعهده دارند.

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه به همت خیرین مدرسه ساز در قم احداث شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در سطح استان به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس