Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:18:11 GMT

تقویت‌کننده مرکزی فالکون هوی گم شد!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۷۷۵۴

تقویت‌کننده مرکزی فالکون هوی گم شد!

تقویت‌کننده مرکزی موشک "فالکون هوی" به دلیل شرایط نامساعد جوی در فرآیند انتقال گم شد.

ب ه گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) اعلام کرد که تقویت‌کننده مرکزی موشک "فالکون هوی"(Falcon Heavy) گم شده است. به گفته این شرکت، شرایط نامساعد جوی، عامل سقوط تقویت‌کننده مرکزی فالکون هوی بوده است و موجب شده که این قسمت هنگام انتقال به ساحل فلوریدا گم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپیس ایکس در هفته گذشته، نسبت به ارسال فالکون هوی به فضا و بازگرداندن سه تقویت‌کننده آن به زمین اقدام کرد. هدف اصلی این پرتاب، بازگرداندن و فرود آوردن موفق سه تقویت کننده جانبی و مرکزی موشک برای نخستین بار بود اما بالا رفتن سطح دریا و ارتفاع امواج، به واژگونی تقویت‌کننده مرکزی موشک و واژگونی آن در دریا منجر شد.

اسپیس ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نامساعد بودن دریا موجب شد که تیم احیای اسپیس ایکس نتواند تقویت‌کننده مرکزی موشک را در مسیر بازگشت به بندر "کاناورال"(Canaveral) روی عرشه حفظ کند. بدتر شدن شرایط و افزایش سطح آب نیز به حرکت کردن تقویت‌کننده منجر شد. اگرچه ما امیدواریم که بتوانیم تقویت‌کننده را سالم به پایگاه بازگردانیم اما اولویت ما، همیشه امنیت تیم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپیس ایکس فالکون هوی موشك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی

تصویری از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بسیار پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، پس از حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، در نزدیکی شهر جنوبی عراد، یهودیان ارتدوکس در اطراف بقایای یک موشک بالستیک جمع شدند.

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی/ عکس
  • عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • ویدیو/ «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!