Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:24:50 GMT

جلوگیری از تردد اتباع خارجی در مرزهای آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۰۹۵

جلوگیری از تردد اتباع خارجی در مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فردین پیری سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امنیت پایدار در مرزهای این استان اظهار داشت: با تلاش‌های مرزبانان و ستاد فرماندهی و سیاست‌گذاری صورت‌گرفته و ابلاغی از سوی فرماندهی مرزبانی کشور امنیتی پایدار در مرزهای استان را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امیدواریم با همت جمعی مسئولان استان شاهد تثبیت امنیت و افزایش مشارکت‌های برون‌مرزی با همسایگان هم‌مرز باشیم.

پیری به افزایش چشمگیر میزان تردد غیرقانونی اتباع خارجی از کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل وجود برخی مشکلات اقتصادی و دروازه بودن استان برای مهاجرین و اتباع کشورهای دیگر به کشورهای اروپایی شاهد افزایش چشمگیر اتباع خارجی در نقاط مرزی استان هستیم که امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های دقیق شاهد کاهش این پدیده در مرزهای استان باشیم.

وی راجع به اقدامات مهم مرزبانی استان در زمینه کنترل قاچاق کالاهای ضروری و ممنوعیت عبور برخی کالاها به‌حسب دستورات فرماندهی مرزبانی کشور افزود: اولویت کاری مرزبانی استان در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور کنار حفظ امنیت مرزی کنترل کالاهای صادره از کشور است و در این زمینه کالاها و محصولاتی مانند گوجه، پیاز و سیب‌زمینی که با نوسانات شدید قیمت در کشور مواجه هستند از سوی مرزبانان استان کنترل می‌شوند.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز ضمن تشکر از زحمات شبانه‌روزی مرزبانان کشور و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همه مردم ایران به خصوص استان به‌خاطر زحمات مرزبانان و حافظان امنیت کشور، دعاگو و سپاسگزار نیروهای مسلح و بخصوص مرزبانان هستند و این‌که خداوند متعال از بین تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش دیگر نیروهای نظامی عنوان مرزبانی را به شما اعطا نموده، توفیق بزرگ و مایه افتخار برای شما عزیزان است که باید مایه افتخار و مباهات مرزبانان باشد.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی با بیان روایتی درباره نظر رحمت و لطف الهی برای مجاهدت‌های خالصانه گفت: یقیناً خداوند متعال شاهد زحمات شبانه‌روزی و سخت مرزبانان کشور که خالصانه تلاش می‌کنند است و یقیناً در عالمی دیگر اثرات و برکات این کار مقدس شامل حال عزیزان و به‌ویژه مرزبانان خواهد شد.

وی ضمن بیان دغدغه‌ها و حساسیت مقام معظم رهبری در مقوله قاچاق با توجه به تلاش مضاعف مرزبانان و سایر قوای مسلح گفت: بر همه نیروهای مسلح به‌ویژه نیروهای مرزبانی تکلیف و وظیفه است تا در شرایط جنگ اقتصادی و بحران، حافظ منابع کشور باشند و نگذارند محصولات تولیدی که کشور و مردم به آنها احتیاج دارند توسط عده‌ای سودجو از کشور به‌صورت غیرقانونی خارج شود.

کد خبر 4592254

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی مرزبانی امام جمعه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی