Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:47:52 GMT

شرط سودان برای تحویل عمرالبشیر به دادگاه بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۸۶۹۸

شرط سودان برای تحویل عمرالبشیر به دادگاه بین‌المللی

یکی از اعضای شورای نظامی انتقالی سودان گفت: تصمیم تحویل عمرالبشیر به دادگاه کیفری بین‌المللی از سوی دولت منتخب مردمی اتخاذ خواهد شد نه شورای نظامی انتقالی.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، جلال‌الدین شیخ، عضو شورای نظامی انتقالی سودان در کنفرانس مطبوعاتی خود در سفارت کشورش در اتیوپی، گفت: تصمیم تحویل عمر البشیر  به دادگاه کیفری بین‌المللی که متهم به ارتکاب قتل عام و جنایات ضد بشری در دارفور است از سوی دولت منتخب مردمی اتخاذ خواهد شد و به شورای نظامی انتقالی مربوط نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال‌الدین شیخ به منظور مشارکت در نشست شورای امنیتی اتحادیه آفریقا به اتیوپی سفر کرد.

پیشتر شورای نظامی سودان اعلام کرده بود که مخالف تحویل عمرالبشیر یا هر شهروند سودانی دیگر است.

شیخ همچنین تاکید کرد: شورای نظامی قصد دارد که مدت دوره انتقالی دو سال باقی بماند و پس از آن قدرت به قدرت مدنی تحویل داده خواهد شد.

اتحادیه آفریقا که مقرش در آدیس آبابا است، تهدید کرده که در صورت تحویل ندادن قدرت به غیرنظامیان طی ۱۵ روز  عضویت سودان در این اتحادیه تعلیق خواهد شد.

شورای صلح و امنیت آفریقا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر شورای نظامی طی تاریخ مشخص شده قدرت را به غیرنظامیان تحویل ندهد اتحادیه آفریقا مشارکت سودان در تمامی فعالیت‌هایش را تعلیق خواهد کرد.

بعد از چهار ماه تظاهرات، ارتش سودان عمر البشیر را که ۳۰ سال در این کشور حکمرانی کرده بود، برکنار کرد و شورای نظامی انتقالی تشکیل داد که دو سال قدرت را در دست خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگاه کیفری بین المللی سودان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ،در پی در خواست شهردارو رئیس شورای اسلامی شورای شهر از معاون فرماندار مبنی بر رسیدگی تربیت بدنی شهرستان به باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد، نشستی با حضور معاون فرماندار شهرستان اشکذر، مدیراداره ورزش و جوانان شهرستان، شهردار وشورای شهر وب خشدار در شهر خضراباد برگزار شد. 
در نشست رسیدگی به باشگاه ورزشی خضرآباد مقرر شد؛ تربیت بدنی شهرستان اشکذر نسبت به تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر و به احداث شبکه آب و فاضلاب و نصب کنتور آب برای باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد اقدام کند.
همچنین مقررشد؛ تربیت بدنی شهرستان نسبت به درخواست اعتبار در حدود یک میلیارد تومان جهت تعویض کف پوش باشگاه و تعمیر سقف باشگاه اقدام کند.

دیگر خبرها

  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد