Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@15:53:25 GMT

عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی در بورس انرژی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۰۸۶

به گزارش اکوفارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۹۸، ۱۷۰۵ تن متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی با قیمت پایه هر کیلو ۲۰ هزار و ۷۶۰ ریال عرضه می‌شود.

نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز در بخش داخلی بورس انرژی به حجم ۱۰۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۴۲۰۰ ریال، قطران ذوب‌آهن اصفهان در بخش داخلی به حجم ۴۰۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۴۴ هزار ریال، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا به حجم ۵۰۰۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۸۳ هزار و ۶۸۵ ریال، برش سنگین پتروشیمی تبریز به حجم ۲۲۵ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۳۳ هزار و ۱۰۶ ریال، سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز به حجم ۳۰۰ تن به قیمت پایه هر کیلو ۳۶ هزار و ۵۸۵ ریال، پنتان پلاس پتروشیمی پارس به حجم ۱۳۲۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۳۸ هزار و ۵۱۱ ریال، هیدروکربن سنگین پتروشیمی بوعلی‌سینا به حجم ۱۰۰۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۵۶ هزار و ۵۱۲ ریال، متانول پتروشیمی زاگرس به حجم ۳۷۰۰ تن و به قیمت پایه هر کیلو ۲۰ هزار و ۷۶۰ ریال و میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل به حجم یک میلیون بشکه که هر بشکه معادل ۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵ پریمیوم دلاری (سامانه ارزی سنا، مطابق مکانیزم مصوب هیأت بورس انرژی) عرضه می‌شود.

همچنین عرضه‌های مازاد در بورس انرژی شامل بلدینگ نفتا، حلال ۴۱۰، پالایش نفت شیراز به حجم یک میلیون لیتر و به قیمت هر لیتر ۴۲ هزار و ۱۸۵ ریال از روزهای قبل عرضه می‌شود و نفتای سبک پالایش نفت کرمانشاه به حجم ۳۰۰۰ تن و قیمت هر کیلو ۴۷ هزار و ۶۳۶ ریال از مازاد عرضه روز ۲۴ فروردین و نیز آیزوفید پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی به حجم ۶۰۰۰ تن و قیمت هر کیلو ۴۶ هزار و ۹۷۷ ریال از مازاد عرضه سه روز قبل، امروز هم عرضه می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح