Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مدير بنادر و دريانوردي لنگه گفت: 120نفر در سال گذشته در آبهاي ساحلي غرب هرمزگان از خطر غرق شدن نجات يافتند.

به گزارش ايرنا، قاسم عسکري نسب روز سه شنبه در تشريح عملکرد سال گذشته بنادر غرب هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 61 پيام اضطرار و 16عمليات جستجو و نجات توسط مرکز جستجو و نجات دريايي ((MRCC بنادر غرب هرمزگان در راستاي اعمال وظايف حاکميتي و به منظور حفظ و ارتقاي ايمني دريانوردي انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: پارسال بيش از 468 هزار و 694 هزار مسافر و گردشگر از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزيره هاي خليج فارس همچون کيش و ابوموسي جابجا شدند که 17 درصد نسبت به سال 96 افزايش داشته است.
اين مسوول اظهارداشت: در بخش مسافرت هاي دريايي بين المللي نيز بندرلنگه توانست سال گذشته
با رفت و آمد دريايي 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزايش 3 درصدي را کسب کند.
* جابجايي 8 ميليون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان
مديربنادر و دريانوردي لنگه همچنين از جابجايي هشت ميليون و 578 هزار و 632 تن کالا طي سال گذشته در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.
عسکري نسب اضافه: يک ميليون و 911 هزار و 894 تن از اين کالاها غيرنفتي و 6 ميليون و 666 هزار و 738 تن به فرآورده هاي نفتي اختصاص داشته است.
وي ادامه داد: در اين مدت حجم ترانزيت کالاهاي غيرنفتي که بيشتر خودرو بوده نيز به 302 هزار و 373 تن رسيد که نشانگر افزايش 73 درصدي در همسنجي با سال 96 داشته است.
اين مسوول اضافه کرد: 146هزار و 590 دستگاه خودروي ترانزيتي نيز در 12 ماهه سال گذشته از بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که 52 درصد افزايش نشان مي دهد.
*کاهش 56 درصدي واردات غيرنفتي از بنادر غرب هرمزگان
مدير بنادر و دريانوردي لنگه يادآورشد: 76 هزار تن کالاي غيرنفتي در سال گذشته وارد بنادرغرب هرمزگان شد که اين ميزان در همسنجي با سال پيش از آن 56 درصد کاهش داشته است.
عسکري نسب افزود: همچنين در سال گذشته 887 هزار و 169 تن کالاي غيرنفتي از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که اين کالاها بيشتر شامل ميوه و تره بار، خشکبار، مواد معدني و مصالح ساختماني بوده است.
* افزايش 11 درصدي صادرات محصولات کشاورزي و دامي
مدير بنادر و دريانوردي لنگه يادآورشد: در سال گذشته حجم صادرات محصولات کشاورزي، دامي و احشام به 245 هزار و 24 تن رسيد که افزايش 11 درصدي را نشان مي دهد.
عسکري نسب، تعداد شناورهاي ورودي به بندرلنگه و بنادر تابعه آن را 10 هزار و 468 فروند اعلام کرد و افزود: از اين ميزان يک هزار و 112 فروند شناور بالاي هزار تن و 21 هزار و 262 فروند زير هزار تن ظرفيت بارگيري داشته است.
وي اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 315 TEU کانتينر پُر در اين بندر تخليه و بارگيري شد که افزايش 4 درصدي را شاهد بوديم.
وي گفت: همچنين در بخش مسافرت هاي دريايي بين المللي نيز بندرلنگه توانست با رفت و آمد دريايي 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزايش 3 درصدي را کسب کند.
بندرلنگه به عنوان اصلي ترين بندرهاي فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزيت کالا، فعاليت هاي صادراتي، وارداتي و کاپوتاژ (حمل کالا بين بندرهاي داخلي) را نيز پشتيباني مي کند.
بندرهاي غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفيت هاي گردشگري و اقتصادي سهم مهمي در ارتقاي وضعيت اقتصادي منطقه داشته و موقعيت جغرافيايي و ترابري دريايي و داشتن حداقل فاصله دريايي با کشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله ويژگي هاي خاص اين بنادر است.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهيد رجايي و باهنر سومين بندرتجاري با پيشينه تاريخي بالا و جمعيت افزون بر 84 هزار نفر در240 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • ۶کودک گرفتار در کوه‌های کرمان نجات یافتند