Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:18:00 GMT

کاهش قیمت نفت در پی تصمیم اوپک برای افزایش تولید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۱۸۰

کاهش قیمت نفت در پی تصمیم اوپک برای افزایش تولید

به گزارش جماران، نفت خام برنت که به بشکه‌ای ۷۱ دلار رسیده بود از ۱۸ تا ۲۵ سنت کاهش پیدا کرد و در روز دوشنبه با کاهش ۵۰ سنتی بسته شد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۶۳ دلار و ۳۲ سنت معامله شد که با کاهش هشت تا ۱۳ سنتی رو‌به‌رو بود.

«آنتوان سیلوانوف» وزیر اقتصاد روسیه گفت که تصمیم اوپک و مسکو برای افزایش تولید به منظور مقابله با اقدام‌های یکجانبه آمریکا ممکن است قیمت هر بشکه را تا ۴۰ دلار نیز کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ادوارد مویا» تحلیلگر بازار انرژی در این‌باره گفت: «بازار این نگرانی را داشت که روسیه با افزایش تولید نفت موافقت نکند که اخیرا می‌بینیم این نگرانی بازار برطرف شده است.»

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و همراهانش مانند روسیه موسوم به اوپک پلاس در ماه ژوئن نشست برگزار کرده و تصمیم خواهند گرفت که به مقدار افزایش تولید مشخصی برسند. این جلسه در حالی برگزار می‌شود که در توافق قبلی اعضا تصمیم بر این شد که از اول ژانویه تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار  بشکه به مدت شش ماه بر تولید اعضا اضافه شود.

«بنجامین لو» تحلیلگر بازار بورس سنگاپور گفت: «اقدام‌های اخیر آمریکا در محدود کردن تاسیسات نفتی منجر به روند صعودی در افزایش قیمت‌ها شده بود»

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اظهار کرده است که در ماه می آینده هفت میدان اصلی آمریکا که ۸۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کرده است، تولید خود را تا رکورد هشت میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

اگرچه کاهش قیمت های اخیر با وجود کاهش تولید ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم های آمریکا صورت گرفته ولی تحرکات اخیر لیبی و نگرانی از شعله‌ور شدن آتش جنگ در این کشور ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اوپک روسیه قیمت نفت نفت آمریکا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد