Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار گرفتن کاشی‌های آنتی‌باکتریال شرکت نانوپیشتاز پارس در لیست فهرست بها باعث شد استقبال بهره‌گیری از آن‌ها بیشتر از قبل شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، چهار بیمارستان رسول اکرم چابهار، تامین اجتماعی خرم‌آباد و شهید رحیمی خرم‌آباد و امیرالمومنین سمنان از جمله مراکزی هستند که در شش ماه گذشته از فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال شرکت نانوپیشتاز پارس بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز کاشی‌های آنتی‌باکتریال در چندین بیمارستان تهران، ایلام، بندرعباس، ارومیه، سیستان و بلوچستان و کرج نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود.

علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره شرکت نانو پیشتاز پارس درباره‌ی عملکرد این شرکت در سال گذشته می‌گوید: «تفاوت قیمت میان کاشی‌های رایج و کاشی‌های آنتی‌باکتریال به عنوان مانعی در مسیر توسعه بازار این محصولات بوده است. اما خوشبختانه با قرار گرفتن کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی در لیست فهرست بها استقبال بیشتری از این محصولات صورت گرفته است. ما امیدواریم که این موضوع موجب شود تا در سال ۱۳۹۸ بازار کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی گسترش بیشتری پیدا کند. قرار گرفتن این محصول در فهرست بها برای پیمان‌کاران این امکان را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند از این محصول در پروژه‌های عمرانی دولتی استفاده کنند.»

معصومی درباره اهداف و اولویت‌های شرکت نانو پیشتاز پارس در سال ۹۸ می‌گوید: «تمرکز اصلی ما در سال ۹۸ روی صادرات است. سال گذشته رایزنی‌هایی با شرکت‌هایی در عمان و ترکیه انجام دادیم که در نهایت قراردادی برای اعطاء نمایندگی به یک شرکت در ترکیه منعقد شد و این شرکت مراحل اخذ مجوز‌های لازم برای واردات کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی از ایران را طی کرد. امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم صادرات قابل توجهی به کشور ترکیه داشته باشیم.»

از آنجایی که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخر‌ها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید ۷۰۰ میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را یدک می‌کشد. در سال ۱۳۹۶ ایران بیش از ۱۴۷ میلیون مترمربع کاشی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار به ۵۲ کشور صادر کرده‌است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند ارزش افزوده‌ی این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)

عصر ایران - کاسا زایری (Casa Zaire) خانه ای کوچک در پشت ساختمانی نوگرا در شهر پورتو، پرتغال است. این خانه توسط استودیو پائولو موریرا آرکیتکچرز (Paulo Moreira Architectures) طراحی شده است. دگرگونی و تغییر شکل این خانه کوچک که محل سکونت سرایدار ساختمان اصلی بود، آن را بار دیگر زنده کرده است.

استفاده بهینه از فضای موجود

موقعیت مکانی منزوی خانه در ارتباط با خیابان و زندگی شهری موجب شد تا معماران استودیو موریرا این ساختمان کوچک را به عنوان یک مورد مستقل در نظر بگیرند. در طبقه همکف، تغییر شکل ارتباطات بین هال، حمام و فضای نشیمن صورت گرفت.

آشپزخانه، بالکن جانبی و پله های متصل به طبقه بالا در امتداد دیوارهای بیرونی قرار گرفته و فضای مرکزی برای قرار گرفتن یک میز ناهارخوری کوچک آزاد شده است. کاشی های کف موجود به رنگ مشکی با نقاط سفید به رغم ظاهر فرسوده خود حفظ شدند.

در اتاق خواب، یک اختلاف سطح ایجاد شده تا امکان استفاده از قسمت زیرین تخت به عنوان یک فضای ذخیره سازی بهینه فراهم شود.

حمام نیز با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه بازسازی و به روز شده است. کاشی های طرح مترو در این قسمت جلب توجه می کنند.

نمای بیرونی خانه با ورقه های فلزی صورتی رنگ پوشیده شده است. از سوی دیگر، رنگ آبی کم رنگ در فضای داخلی خودنمایی می کند.

اطلاعات پروژه:

نام: کاسا زایری

معمار: پائولو موریرا آرکیتکچرز

مکان: پرتو، پرتغال

مساحت: 30 متر مربع

کاربری: خانه مسکونی

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک