Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:25:07 GMT

سال گذشته 191 هزار بیمار در بیمارستان مهاباد پذیرش شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۶۵۰

سال گذشته 191 هزار بیمار در بیمارستان مهاباد پذیرش شدند

سامرند مرزنگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از 161 هزار نفر در بخش درمانگاه و 30 هزار نفر نیز به صورت اورژانسی پذیرش و ویزیت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از 200 هزار مورد انواع خدمات بهداشتی و درمانی در بخش اورژانس این بیمارستان برای مراجعه کنندگان انجام گرفته است که 20 درصد این خدمات شامل نوار قلب و بیش از 50 درصد خدمات شامل سرم تراپی و تزریقات و سایر اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بخش اورژانس این بیمارستان روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از 523 نفر بیمار است که خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشک، سرم تراپی، نوارقلب، پانسمان، بخیه و دیگر خدمات به آنها ارایه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و با پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بخش اورژانس با مساحت حدود 2 هزار مترمربع اخذ و این مکان با بیش از 30 تخت توسط وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.
مرزنگ یادآور شد: هم اکنون بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد دارای سه نفر پزشک متخصص طب اورژانس، هشت نفر پزشک عمومی، بیش از 50 پرستار، 13 منشی، 12 نیروی خدمات پشتیبانی است که در 24 ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می دهند.
به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی آذربایجان غربی است که هم اکنون با چند برابر ظرفیت با 272 تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می رود که علاوه بر خدمات دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، 67 خانه بهداشت روستایی، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 11 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.
9903/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بهداشت و درمان بیمارستان پرستار شبکه بهداشت و درمان طب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۵ عضو مظفر وحدانی ۲۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مظفر وحدانی به آقای  ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد و قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع)  به آقای  ۵۵ ساله ساکن تربت جام  پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد مظفر وحدانی از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش،   در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور مهاباد به ارومیه
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد