Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@17:46:24 GMT

خودروهای پلاک شخصی مسافربر شناسنامه هویتی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۹۷۰۶

خودروهای پلاک شخصی مسافربر شناسنامه هویتی ندارند

مصطفی پناهنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تأکید بر اینکه بر اساس ماده ۲۰۳ قانون راهنمایی و رانندگی حمل‌ونقل مسافر برون شهری با پلاک شخصی ممنوع است، اظهار داشت: سوار کردن مسافر در خودروهایی که پلاک شخصی دارند، غیرقانونی است.

وی افزود: با وجود تأکید صریح قوانین، شاهد مسافرگیری برخی خودروها با پلاک شخصی هستیم و این وضعیت معضلاتی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری استان همدان با تاکید بر اینکه سفرهای برون شهری با خودروهای شخصی در حقیقت جدال با ایمنی است، یادآور شد: عده ای از مردم پرداخت بهای کمتر کرایه سفر را فدای ایمنی سفر و امنیت خود می کنند.

پناهنده اضافه کرد: مسافربرهای شخصی پاسخگوی قانون نیستند، بنابراین خود مردم باید رعایت کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند

وی ادامه داد: مسافران باید آگاه باشند چنانچه با خودروهای شخصی قصد انجام سفر برون شهری دارند، اگر اتفاقی برای آنها بیفتد از امکانات بیمه ای برخوردار نخواهند بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه شرکت های مسافربری این اداره کل کاملاً تحت کنترل هستند و تخلفات آنها رسیدگی می شود، تصریح کرد: هم اکنون افزون بر 800 دستگاه خودروی سواری مدرن و به روز زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند که به لحاظ امنیتی دارای شناسنامه هویتی هستند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: پناهنده راهداری همدان پلاک شخصی مسافربر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برخی اتوبوس‌ها و تاکسی های شهری و بین شهری کهنه و فرسوده هستند که این نحوه خدمت‌رسانی شایسته مردم نیست و باید هر چه سریع‌تر بهبود یابد.


آیت الله حسینی افزود: بهبود کمی و کیفی اتوبوس و تاکسی از یک سو و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی دیگر می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری کمک کند.


وی با انتقاد از وضعیت خودروهای شوتی در استان، اضافه کرد: مسئولان برای مقابله با خودروهای قاچاق بر (شوتی) تدابیر اساسی اتخاذ کنند.


امام جمعه یاسوج با اشاره به مناسبت های هفته، دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


آیت الله حسینی اضافه کرد: معلمان باید شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با عملکرد و آموزش‌های اخلاقی این شخصیت برجسته، به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.


وی با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر گفت: ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید