Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر تهران در مورد نمایشگاه کتاب هم گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد مخاطبان آن کم شد. مصوبه "عدم برگزاری نمایشگاه در مکان های پرتردد" در مورد جاهایی است که ایستگاه های مترو در آن نباشد اما هر جا مترو باشد می توانیم به صورت انبوه فعالیت کنیم.

 محسن هاشمی در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان شهردار تهران درباره تذکرات شورای شهر گفت: تکلیف تذکرات در آیین نامه شورای شهر و در ماده ۸۳ قانون روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره‌های گذشته متاسفانه تذکرات به اظهار نظر تبدیل شده است اما بعضی از آنها باید تبدیل به نطق شود یا به صورت مکتوب به شهردار ارائه شود. اما از آنجا که تذکرات به دلیل حضور خبرنگاران در صحن شورا بازتاب بیشتری دارند اعضا نسبت به ارائه آنها در صحن اقدام می کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید این تعداد تذکر را در صحن شورا داشته باشیم گفت: تذکرات عمدتاً باید به صورت کتبی توسط اعضا به رئیس شورا ارائه شود و رئیس شورا آنها را به شهرداری ارجاع دهد. در ادامه شهرداری باید پاسخ دهد. اگر عضو قانع شد باید از تذکر خود عبور کند و اگر قانع نشد این سوال است که باید در صحن شورای شهر مطرح شود. اگر پاسخ سوال در صحن به نتیجه نرسد با ۷ رای تبدیل به استیضاح می شود. به هر حال امیدوارم بتوانیم بر اساس قانون تذکرات به نحو احسن عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هیچ نرخی نباید با تورم افزایش یابد؛ مگر اینکه دولت با آن موافق باشد اما این شبهه وجود دارد که آیا این قانون به شهرداری‌ها هم می‌تواند تعمیم یابد یا خیر. در سال گذشته نرخ مترو را افزایش دادیم و اکنون به همین دلیل در تعزیرات پرونده داریم که چرا بدون مجوز دولت نرخ را افزایش داده‌ایم. شهردار تهران باید در هیئت دولت این موضوع را روشن کند تا سازمان تعزیرات یا حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نتوانند علیه تصمیمات شورا اقدام کند؛ و گرنه در شهر بی‌نظمی اتفاق می‌افتد. اصلا حضور شهردار در دولت به خاطر همین مسائل است.

 هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا حدود صد نفر از کارکنان قدیمی شهرداری نسبت به تخلیه املاک واگذار شده اقدام نمی‌کنند گفت: کار ما عمل به قانون است و اگر قرار است کارها قانونی اتفاق بیفتد روش های تخلیه قانونی روشن است. بنابراین شهرداری باید به صورت قانونی عمل کند.

 وی در خصوص درخواست هایی که در زمان افتتاح خط ۶ از رئیس جمهور مطرح شد گفت: این درخواست ها کاملا از نظر لفظی در حال پیگیری است./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد

به گزارش خبرآنلاین البرز ، مسعود محمدی در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفظ و صیانت از شان و کیان شورا تذکر و اظهارداشت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به مهرداد کیانی شهردار کرج تذکر میدهم.

وی خطاب به کیانی اذعان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا ، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل نموده‌اید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه های عمرانی شهر ادامه داد: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده است که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هریک به قدر کفایت زمان و انرژی لازم را می برد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی صورت پذیرد و تاکید کرد شهردار انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورا نماید.

محمدی بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار در کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898765

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد