Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@09:49:57 GMT

صید غیرمجاز ماهی در رودخانه مرزی آستاراچای

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۳۵۹

صید غیرمجاز ماهی در رودخانه مرزی آستاراچای

به گزارش خبرنگار ایرنا رودخانه مرزی آستاراچای به طول 38 کیلومتر از ارتفاعات کوهستان حیران و دامنه شیندان آن سرچشمه گرفته و بعد از گذر از مرز ایران و جمهوری آذربایجان به دریای خزر می ریزد و طبق نظر کارشناسان محیط زیست و شیلات، بستر مناسب تخم ریزی و تکثیر طبیعی ماهی هاست.
سید رضا میر نظری از فعالان و حامیان محیط زیست آستارا روز سه شنبه با اعلام انتقاد و اعتراض شدید انجمن ها و تشکل های حامی محیط زیست نسبت به اجازه ورود صیادان به رودخانه مرزی این شهرستان، این کار را حمله بی رحمانه به زایشگاه ماهی ها تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: فریاد زیر آب ماهی های مولد به گوش مسئولان نمی رسد و کسی به این فاجعه زیست محیطی اهمیت نمی دهد و سال به سال از ذخایر آبزیان ساحل خزر و رونق کار صیادان کاسته می شود.
رئیس اداره شیلات آستارا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 15 اسفند تا 15 اردیبهشت ماه فصل تخم ریزی ماهی های مولد است و در این مدت، بیش از 80 درصد ماهی های مولد دریای خزر برای تخم ریزی و تجدید نسل به طور غریزی به رودخانه های آب شیرین کوچ می کنند و متاسفانه حضور پر تعداد صیادان در رودخانه مرزی آستارا، باعث له شدن تخم های لقاح یافته و نابودی شمار زیادی از ماهی ها می شود.
صادق خاصی پور اظهار کرد: برابر قانون، صید در رودخانه مرزی در طول سال ممنوع است و صید ماهی در ساحل دریای خزر نیز فقط به شیوه پره کشی مجاز است و در آستارا، 50 صیاد در قالب شرکت تعاونی موج گل سیبلی به صید ماهی از ساحل دریا مجاز هستند.
وی بیان کرد: در خصوص زیان های صید ماهی در فصل تخم ریزی و ممنوعیت ورود صیادان به رودخانه مرزی، بارها با مسئولان و دستگاه های استانی و شهرستانی مکاتبه انجام داده ایم و اسناد و مدارک لازم موجود است و متاسفانه همه ساله با مهاجرت ماهی های دریای خزر به رودخانه مرزی برای زاد و ولد، صیادان نیز برای صید به رودخانه مرزی سرازیر می شوند.
رئیس اداره شیلات آستارا گفت: اغلب صیادان وارد شده به رودخانه مرزی این شهرستان، افراد متمول و خوش گذران هستند و این کار بی رحمانه را به منظور تفریح انجام می دهند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع است.
7124 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دریای خزر زیست محیطی قانون محیط زیست مهاجرت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان