Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:16:53 GMT

آبگرفتگی یکهزار واحد مسکونی در خرم آباد رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۰۶۲۰

آبگرفتگی یکهزار واحد مسکونی در خرم آباد رفع شد

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: آبگرفتگی یکهزار واحد مسکونی در این شهر با کمک نیروهای آتش نشانی و امدادی رفع شد.

به گزارش ایرنا، وحید رشیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیلاب اخیر خرم آباد چالش و آزمون دشواری برای مدیریت شهری بود و با وجود برخی خسارات که با توجه به حجم سیلاب طبیعی بود، با حمایت مدیریت ارشد استان توانستیم از وقوع فاجعه ای بزرگ در سطح شهر پیشگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از مدیران و کارکنان شهرداری در بخش های مختلف اظهار داشت: پیش از سیلاب نصب گسترده نیوجرسی در سطح دیواره های خرم رود به ویژه در نقاط حادثه خیز ، تهیه 20 هزار کیسه شن و قراردادن در سطح دیواره رودخانه و درب منازل، لای روبی رودخانه ها و تمامی مجاری آب ها و کانال های سطحی، تخریب 2 پل موقت برخی پل های انجام شد.
وی با اشاره به هشدار از طریق بلندگو و مراجعه حضوری درب منازل مردم ادامه داد: نصب بنر هشدار سیل، تخلیه منازل ساحلی خرم رود و کرگانه، ابلاغ اخطار کتبی به شهروندان توسط مناطق و سازمان اتش نشانی، آماده باش کامل نیروهای خدماتی و آتش نشانی 48 ساعت قبل سیل از دیگر اقدامات شهرداری در روزهای پیش از سیلاب و بارندگی ها بود.
شهردار خرم آباد گفت: لایروبی و پاکسازی کل معابر شهر، امداد رسانی به شهروندان در معرض خطر، ترمیم دیواره های ساحلی، بازسازی پمپ های تخلیه آب و تدابیر ترافیکی نیز از زمان وقوع سیل تاکنون انجام شده است.
رشیدی ادامه داد: سیل امسال هشت هزار و 500 میلیارد ریال به زیرساخت های شهری و منازل مرکز استان خسارت وارد کرد.
وی افزود: درسیل اخیر حدود 25درصد شهر خرم آباد دچار آبگرفتگی شد و در حالیکه خرم رود گنجایش 400 مترمکعب آب در ثانیه دارد اما این میزان به 700مترمکعب رسیده بود.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش بیش از 2 برابری دبی آب رودخانه، با اطلاع رسانی به موقع از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری شد.
شهردارخرم آباد گفت: اکنون ایمن سازی و ترمیم دیوارهای ساحلی از اولویت های مدیریت شهری مرکزاستان است و با توجه به اینکه سیل در برخی نقاط به رودخانه آسیب جدی وارد کرده باید به جای دیوارهای سنگی، دیوارهای بتنی ایجادشود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل خرم آباد آبگرفتگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد از امدادرسانی نیروهای امدادی با حضور یک تیم ۴ نفره به همراه موتور پمپ و کف‌کش در مناطق و منازل آبگرفتگی در سطح شهرستان بهاباد استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی بارش‌های شدید در روستای ده جمال شهرستان بهاباد استان یزد و آبگرفتگی در این مناطق، نیروهای امدادی هلال احمر اقدام به تخلیه آب از منازل متأثر از سیلاب کردند.

کد خبر 747310

دیگر خبرها

  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد