Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:56:46 GMT

ساخت و ساز درحاشیه رودخانه ها معضلی بزرگ برای کشور است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۲۸۰

ساخت و ساز درحاشیه رودخانه ها معضلی بزرگ برای کشور است

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: ساخت و ساز درحاشیه رودخانه ها یک معضل بزرگ درکشور است که باید هر چه سریعتر جلوی آن گرفته شود تا در آینده با مشکلات بیشتر روبرو نشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی دردیدار شهردار قم به مساله سیل اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان نباید این مساله را تمام شده بدانند بلکه باید آن را یک درس عبرتی برای حل بحران های آینده بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نباید از روی مساله سیل به راحتی گذشت ،بلکه سیلاب های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید یک درس عبرتی برای مسئولان باشد که به مناطق و معابر آسیب پذیر رسیدگی کنند و پیش بینی های لازم برای سیلاب های گسترده صورت گیرد و بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.
سیل در روزهای نخستین سال جاری منجربه خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود نیمه شعبان را فرصت خوبی برای جامعه دینی برشمرد و گفت: وجود مسجد مقدس جمکران در کل ایران بی نظیر است که از ویژگی خاصی برخوردار است؛ باید از ظرفیت نیمه شعبان در مباحث فرهنگی و دینی به خوبی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری و نهادهای مربوط در نیمه شعبان باید آمادگی لازم برای پذیرایی و خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران را داشته باشند تا آنان با خاطره خوبی این شهر را ترک کنند.
این مرجع تقلید همچنین به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی در اشاره کرد و گفت: نگاه عموم مردم به این شهر قبل از مساله نظافت و زیباسازی، بحث فرهنگی و دینی است ،شهرداری باید به این مسائل توجه و تاکید داشته باشد.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: شهر مقدس قم امکانات و ظرفیت خوبی جهت ترویج مسائل فرهنگی و دینی و خدمات تفریحی مردم دارد که باید از آن با برنامه ریزی و مدیریت دقیق استفاده کرد.
وی در پایان به ضرورت توجه به حوزه های علمیه و مسائل دینی از سوی دولتمردان اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی دولت به حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمی دهد در حالی که باید به این نکته توجه داشت که این مملکت اگر دارای عظمت و عزت در جهان است به خاطر مسائل فرهنگی و اسلامی می باشد.
1175 / 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 آيت الله مكارم شيرازي مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد