Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - یک کارشناس امور روابط بین الملل پاکستان گفت: تصمیم یکجانبه دونالد ترامپ برای مشروعیت بخشی به حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی سرپوش گذاشتن بر ادعاهای صهیونیست ها است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «سید قمر افضل رضوی» در مقاله خود که در روزنامه انگلیسی زبان «دیلی تایمز» پاکستان منتشر شد، گفت: تصمیم ترامپ درباره جولان پیامدهای خطرناکی را برای اجرای قوانین جهانی در آینده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تصمیم آمریکا درباره جولان اشغالی پیامدهای خطرناکی برای آینده قوانین بین المللی دارد بلکه این اقدام زخمی کهنه ملت فلسطین را عمیق تر می کند.
رضوی گفت: بازی اصلی که بهانه اشغال جولان در حال انجام است اتحاد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شکل دادن به رویای اسرائیل بزرگ است.
این کارشناس حقوقی پاکستان تاکید کرد: بدون شک ماجراجویی سیاسی آمریکایی ها بر جولان اشغالی برقراری صلح در خاورمیانه را غیرقابل پیش بینی و ناپایدار کرده است.
وی افزود: نه تنها تداوم اشغالگری جولان باعث ناامنی سوریه می شود بلکه این روند کرانه باختی از جمله نوار غزه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
سید قمر رضوی گفت: جولان، حرکت نمایشی واشنگتن و تل آویو است که از طریق همکاری های سیاسی و با سوء استفاده از قوانین بین المللی تلاش دارند تا اشغالگری های رژیم صهیونیستی در منطقه را گسترش دهند.
وی تاکید کرد: وضعیت و حاکمیت جولان که متعلق به سوریه است و مورد پذیرش جامعه جهانی نیز می باشد، هرگز با تحرکات یکجانبه ترامپ تغییر پیدا نمی کند و دولت دمشق از حق قانونی برای بازگرداندن کل منطقه جولان از چنگ صهیونیست ها برخوردار است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اقدامات مغایر با حقوق بین الملل اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را به رسمیت می شناسد.
در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جولان که به درخواست فرانسه برگزار شد، همه اعضای این شورا از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ابراز تاسف کردند.
همچنین 14 کشور از 15 عضو این شورا تاکید کردند که همچنان بر موضع خود مبنی بر اینکه بلندی های جولان بخشی جدایی ناپذیر از سوریه و تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، باقی می مانند.
موضع ترامپ با خشم گسترده جهانی روبرو شده است، ایران، روسیه، ترکیه، اردن، فرانسه، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها و نهادها به این تصمیم اعتراض کردند.
اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی 28 کشور عضو این ضمن مخالفت یکپارچه با شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی، از تغییر سیاست آمریکا در باره این بخش از خاک سوریه پیروی نخواهند کرد.
آساق*272*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جولان اشغالي تصميم ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند!
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند