Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:19:53 GMT

ادامه وزش باد گرم شدید در گیلان طی امروز

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۹۰۵

ادامه وزش باد گرم شدید در گیلان طی امروز

مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه کم فشار طی 48 ساعت آینده در منطقه است بنابراین در بعضی نقاط وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید یا خیلی شدید مورد انتظار است.
وی ادامه داد: گاهی با شمالی شدن جریانات و افزایش رطوبت، وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در برخی نواحی جلگه ای دور از انتظار نیست و طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری بویژه طی فردا (چهارشنبه) در بعضی نقاط رگبار باران و احتمال رعد و برق بویژه در ارتفاعات و دامنه های غربی و جنوب شرقی مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامی اضافه کرد: از پنجشنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، ابرناکی ، مه آلود بودن هوا، روند کاهش دما، در بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.
وی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، پاره ای نقاط وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها ، گاهی شدید یا خیلی شدید عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه، پاره ای نقاط وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید یا خیلی شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و تگرگ بویژه در ارتفاعات و دامنه های غربی و جنوب شرقی پیش بینی کرد.
غلامی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با را 29 درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا در استان را با 12 درجه مربوط به لاهیجان، رودسر و دیلمان ذکر کرد.
وی بیشینه دمای امروز رشت را نیز 24 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان را 13 درجه عنوان کرد.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان جنوب شرقی رعد و برق وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ کارشناس اداره‌ کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در پاره ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات  رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه ای محتمل خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای  با احتمال گرد و خاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 وی گفت: سامانه همرفتی تا روز یکشنبه برای ساعاتی در نقاطی از استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی  فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی استان نیز امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و وضعیت دریا برای ساعاتی متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: همچنین امروز  احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت

وی توصیه کرد: رفت و آمدهای دریایی با احتیاط صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی در ساعات یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی