Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:40:16 GMT

خسارت سیلاب در خراسان شمالی به 7150 میلیارد ریال رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۱۹۹۸

خسارت سیلاب در خراسان شمالی به 7150 میلیارد ریال رسید

جواد نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان پنج هزار و 596 میلیارد و 681 میلیون ریال به حوزه های زیربنایی و یکهزار و 562 میلیارد و 75 میلیون ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.
وی افزود: از مجموع خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی بیشترین آن با چهار هزار و 983 میلیارد و 917 میلیون ریال مربوط به راه، ابنیه فنی و معابر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظری گفت: همچنین میزان خسارات وارده به خطوط آب، برق، گاز و تلفن 467 میلیارد و 768 میلیون ریال و به سایر بخش های زیربنایی 15 میلیارد و 111 میلیون ریال بوده است.
وی یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز 2 هزار و 40 راس دام سبک و سنگین تلف شده که 44 میلیارد و 138 میلیون ریال خسارت به دنبال داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی میزان خسارات وارده به بخش طیور استان را نیز 9 هزار و 505 میلیارد ریال عنوان کرد که عمده ترین آن تلف شدن 18 هزار کلنی زنبور عسل بوده است.
وی افزود: همچنین 9 هزار و 600 هکتار کشتزار استان از ناحیه سیلاب 221 میلیارد و 386 میلیون ریال خسارت دید و به 937 هکتار باغ منطقه 165 میلیارد و 291 میلیون ریال آسیب رسید.
نظری اظهار داشت: به 389 مورد چاه، استخر، قنات و دیگر منابع آبی نیز 543 میلیارد و 656 میلیون ریال خسارت وارد آمد و چهار هزار و 112 دستگاه ادوات کشاورزی و دامداری ها نیز 543 میلیارد و 349 میلیون ریال خسارت دیدند.
وی با بیان اینکه 6 هزار و 405 واحد مسکونی روستایی نیز دچار آسیب شده، افزود: 744 واحد مسکونی شهری نیز دچار خسارت شده که 550 واحد باید بازسازی و 194 واحد باید تعمیر شود.
نظری گفت: سیلاب به 73 واحد تجاری نیز خسارت کرده که 49 واحد نیازمند بازسازی است و 24 واحد باید تعمیر شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران به واحدهای مسکونی
روستایی 720 میلیون ریال و به واحدهای شهری 800 میلیون ریال در بخش های مختلف کمک بلاعوض، تسهیلات و معیشت پرداخت می شود.
وی یادآور شد: تا کنون 50 میلیارد ریال کمک اعتباری برای جبران خسارات سیلاب، به صورت تنخواه به استان اختصاص یافته است و در نشست روز چهارشنبه هیات دولت نیز در خصوص میزان و نحوه کمک های اعتباری به مناطق سیلزده کشور تصمیم گیری می شود.
ط/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی تلفن خراسان شمالی کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرپرست فرمانداری مهریز گفت:بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب نه منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.


احمد آخوندی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.


فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.


دهقانیزاده افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد